"הזדעזעתי; הנישואין לא תקפים"

מחדל חמור בחתונה: רב ב'צהר' חיתן זוג עם עדים פסולים

בחתונה שנערכה בראשון לציון, מסדר הקידושין היה ר' שלמה שדה מארגון 'צהר', אלא ששני העדים בחופה היו פסולים, מאחר ומדובר בגיסים • צהר: "הקידושין ייעשו מחדש בשעות הקרובות" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שלומי כהן)

מחדל חמור בארגון רבני 'צהר' • פרסום ראשון: בחתונה שנערכה אמש (רביעי) בבית עובד שבסמוך לראשון לציון, מסדר הקידושין היה ר' שלמה שדה מארגון רבני 'צהר', אלא שמפרטים שהגיעו לידי 'כיכר השבת' עולה כי העדים בחופה היו פסולים לעדות, וכתוצאה מכך הנישואין לכאורה לא תקפים.

מדובר בזוג חילוני מסורתי שהחליט כי רב מארגון 'צהר' יסדר את הקידושין בחופתם, אלא שבבוקר לאחר החתונה מתבררים פרטים מזעזעים על התנהלות סידור הקידושין בניגוד גמור להלכה.

בשיחה עם הרב י', מגיד שיעור העוסק בקירוב רחוקים, הוא מספר ל'כיכר השבת' את השתלשלות הדברים: "בשעות הלילה המאוחרות אמש (רביעי) פונה אליי תלמיד ומספר: 'השתתפתי בחתונה הערב, ומי שהיו עדים בחתונה הם שני גיסים הנשואים לאחיות'".

"הזדעזעתי והבנתי מיד כי הנישואין לא תקפים", אומר הרב י'.

'כיכר השבת' פנה לאחד העדים, משה אלקוקין, שמאשר את הדברים. "אני ויהושע (העד השני) נשואים לשתי אחיות", הוא מספר. לדבריו, "לא ידעתי שהקידושין לא תופסים".

"המקדש אפילו לא שאל אותי אם אני רואה את הטבעת, ואם היא שווה פרוטה או לא שווה פרוטה. היום הבנתי שזה בעייתי", הוא מספר ומוסיך כי בתחילה חשב שזה שהוא גיסו לא אומר שיש ביניהם קשר משפחתי.

הבוקר הגיע המקרה החמור לפתחו של האב"ד הדיין הגאון רבי ברוך שרגא. "שאלו אותי מה ההלכה", אומר הרב שרגא ל'כיכר השבת', "אמרתי שצריכים קידושין מחדש ולהחליף את הכתובה, דינם של הזוג כפנויים. שני גיסים הנשואים לשתי אחיות זה כמו שני אחים בדרגה, ובעגה הלכתית זה נקרא 'ראשון בראשון'".

"איך אפשר לסמוך על צהר? לא פלא שמרן זצ"ל כל כך נלחם בהם בעבר", מוסיף הרב שרגא.

הרב המסדר, שלמה שדה, הגיב ל'כיכר השבת' כי "אני לא מעוניין למסור תגובה, אתה יכול לפנות לדוברות צהר".

מצהר נמסר בתגובה כי "מייד עם היוודע השגגה נוצר קשר עם הזוג והם עודכנו בתקלה ואף הביעו התנצלות עמוקה על חלקם בעניין. 110000 איש שהתחתנו עד היום בצהר בהלכה ובאהבה הן עדות להקפדה על כל תג ותג בהלכה. חשוב לציין כי השגגה נפלה למרות כל הסייגים שנעשו כולל הדרכה והסברה על מחויבויות העדים.

"במצב שנוצר, הקידושין ייעשו מחדש בשעות הקרובות בפני עדים כשרים ותימסר כתובה חדשה , ע"פ תשובת רדב"ז ח"א סי' שע"ב ובהתייעצות עם דיינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר