בבדיקת משרד החוץ

נשיא הפיליפינים מתכנן את ביקורו בישראל

הנשיא הפיליפיני הידוע בהתנהגותו הפרועה ובהתבטאויותיו הסוערות מתכנן ביקור בישראל בחודשים הקרובים. בין ישראל לפיליפינים יחסים טובים למדיי שהתהדקו לאחרונה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דוטרטה בעת ביקורו של טראמפ (צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

הנשיא בעל הפה הגדול של הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, מתכנן לבקר בישראל בתחילת חודש ספטמבר הקרוב. על פי הדיווח ב'הארץ' משרד החוץ מנהל בימים אלו מגעים בנושא מול לשכתו.

כבר לפני יותר משנה החל להתגבש הרעיון לביקור פקיד בכיר במשרד החוץ אמר אז ל"הארץ" כי דוטרטה הביע רצון לבקר בירושלים וקיבל תשובה עקרונית-חיובית.

היחסים בין המדינות טובים למדי והפיליפינים נחשבת למועמדת מובילה נוספת להעברת השגרירות שלה לירושלים. על פי הדיווח, ישראל מקווה שהביקור יסייע לכינון טיסות ישירות בין המדינות וכן יביא לעלייה בהשקעות ההדדיות. בין ישראל לפיליפינים קיים שיתוף פעולה ביטחוני וישראל מכרה במהלך השנים לא מעט נשק לצבא המקומי.

היחסים בין ירושלים למנילה השתפרו בשנים האחרונות אף יותר והפיליפינים התייצבו כמה פעמים לצד ישראל בסוגיות שונות ונמנעה מהצבעות נגדה באו"ם ובמוסדות נוספים.

באוקטובר 2017 יזם ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחת טלפון עם דוטרטה במסגרת מאמציו לגייס מדינות להצביע נגד ההחלטה בנושא ירושלים באונסק"ו. פקיד במשרד החוץ ציין אז כי השיחה בין השניים הייתה טובה.

דוטרטה ידוע כבעל מזג חם במיוחד, הוא החל לקלל בעבר בפומבי את נשיא ארה"ב הקודם ברק אובמה לאחר שזה ביקר אותו על מלחמתו האכזרית בסוחרי סמים, בה נהרגו כמעט 4000 מאזרחי ארצו ואף אמר, כי "יהרוג נרקומנים כמו שהיטלר הרג את היהודים". לאחר מכן התנצל הנשיא על דבריו וביקר בבית הכנסת המקומי.

בנובמבר 2017 נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פגש את דוטרטה. דוברו של דוטרטה מסר אז לעיתונאים כי הפגישה היתה "קצרה אך חמה וידידותית". בארוחה שנערכה בביקורו של טראמפ בפיליפינים דוטרטה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר