"לזעוק אל ה'"

26 רבנים ספרדים נגד חוק הגיוס: "לבטל הגזירה"

26 רבנים ספרדים, בראשם הגר"מ צדקה, הגר"י כהן והגר"ד בצרי קוראים לרבנים והתלמידים להגיע לעצרת הזעקה, נגד חוק הגיוס החדש, שתתקיים בציון מרן הגר"ע יוסף זצ"ל (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

הקרע בהנהגה הספרדית: ראשי ישיבות ורבנים ספרדים יצאו הבוקר (שישי) במכתב נגד חוק הגיוס החדש, כשהם קוראים ל'רבנן ותלמידיהון' להשתתף בעצרת התפילה שתתקיים ביום שני, במקביל להצבעה בכנסת, על ציונו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

במכתב, עליו חתמו עשרות רבנים וראשי ישיבות בראשות הגאון חכם משה צדקה, הגאון רבי יהודה כהן, הגאון רבי דוד בצרי, הגאון רבי שלמה מחפוד, מבקשים הרבנים מהציבור להתפלל לביטול רוע הגזרה כלשונם.

לדברי הרבנים: "בהיות שרוצים לגזור מכסות ויעדים על לומדי התורה, לבטל תורה מעם ישראל, אשר היא חיינו ואורך ימינו, והיא השומרת עלינו.

"אנו קוראים לרבנן ותלמידיהון בכל מקומות מושבותם להתאסף יחדיו לעצרת גדולה, לזעוק אל ה', לבטל הגזירה הזו".

יצוין, כי העובדה שגדולי הרבנים חתמו על המכתב, למרות הפגישות של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי והשר לשעבר אריאל אטיאס, מלמד כי הרבנים לא שוכנעו מההסברים של נציגי הציבור.

גם למיקום בו מתקיימת העצרת יש משמעות, שכן הרבנים בחרו דווקא את ציונו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, כדי להעביר מסר ברור למי הפנייה ומי צריך להגן על תלמידי הישיבות הספרדיות. שכן, לדברי הרבנים מי שימלא את המכסות אלו דווקא בני עדות המזרח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר