פרסום ראשון

נחשף: כתב ידו של הגר"מ צדקה נגד חוק הגיוס

"רוצים לגזור מכסות ויעדים על לומדי התורה, לבטל תורה מעם ישראל, אשר היא חיינו ואורך ימינו, והיא השומרת עלינו", כך כתב הגאון רבי משה צדקה בקריאה להשתתף בעצרת נגד חוק הגיוס (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי משה צדקה לצד מכתבו (תמונה: ברוך אוביץ)

הקרע בהנהגה הספרדית: ראש ישיבת 'פורת יוסף', הגאון חכם משה צדקה, מנהל בימים אלו מאבק עיקש נגד חוק הגיוס החדש, חוק שצפוי לעבור בהסכמת המפלגות החרדיות - לאחר שיעבור תיקונים בוועדה המיוחדת שהוקמה בראשות ח"כ דוד אמסלם.

כפי שנחשף השבוע ב"כיכר השבת", יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ניסה לרכך את עמדת הגר"מ צדקה. דרעי הגיע יחד עם אחד ממקורביו לפגישה חשאית עם החכם, כשהוא מסתיר את פניו במגבעת ונוסע ברכב חלופי, להסתיר את הגעתו.

אך, כפי הנראה הפגישה לא סייעה לדרעי, והגר"מ צדקה ממשיך במאבק העיקש. ל"כיכר השבת" נודע כי עשרות הרבנים שחתמו ביום שישי על נוסח המבקש להגיע לעצרת הזעקה, ביום שני בערב, בסמוך לציונו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, למעשה חתמו על נוסח שכתב, בכתב ידו, הגר"מ צדקה.

לידי "כיכר השבת" הגיע המכתב המקורי, בו כתב חכם משה: "בהיות שרוצים לגזור מכסות ויעדים על לומדי התורה, לבטל תורה מעם ישראל, אשר היא חיינו ואורך ימינו, והיא השומרת עלינו".

"אנו קוראים לרבנן ותלמידיהון בכל מקומות מושבותם להתאסף יחדיו לעצרת גדולה, לזעוק אל ה', לבטל הגזירה הזו".

אל המכתב הצטרפו 26 רבנים ספרדים. בניהם, הגאונים רבי יהודה כהן, רבי יצחק ברכה, רבי דוד בצרי, רבי אליהו טופיק ועוד.

כזכור, ביום שישי, נחשף ב"כיכר השבת" מכתבו של הגאון רבי יהודה עדס, ראש ישיבת 'קול יעקב', לגר"מ צדקה, בו כתב: כי "ההסדר בעניין גיוס בני הישיבות שהיה קיים בשנתיים האחרונות הוא 'שואה רוחנית', לעולם התורה בכלל, ולבני התורה הספרדים בפרט. ועתה ההסדר גרוע כפליים מקודמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר