מחסור בשתייה

הפגנות באיראן: לפחות ארבעה נורו למוות

שוב מחאות סוערות באיראן והפעם על רקע המחסור במי שתייה. על פי דיווחים, כוחות הביטחון האיראניים ירו בלפחות ארבעה מפגינים למוות, בעיר חוראמשהר (העולם הערבי)

(צילום: מתוך תיעודים ברשת)

מהומות באיראן כנגד המשטר, כשהפעם הרקע מחסור במי שתייה בעקבות זיהום ומליחות גבוהה במאגרי המים. זאת בהמשך למהומות על המצב הכלכלי הירוד במדינה. כוחות הביטחון באיראן ירו לעבר מפגינים ורשת אל-ערבייה דיווחה הלילה (ראשון), כי לפחות ארבעה מפגינים נהרגו בעיר ח'וראמשהר (מחמרה) שבדרום-מערב המדינה.

בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות, נראים עימותים בין המפגינים לבין אנשי משמרות המהפכה. המפגינים קראו בין היתר "מוות לחמינאי" ו"גנבו אותנו בשם הדת".

הדיווח על הירי על המפגינים הגיע יומיים לאחר תחילת מחאה גדולה שפרצה בעיר חוראמשהר, שם התאספו אלפי בני אדם מול המסגד המרכזי בעיר והפגינו נגד המצב הכלכלי המידרדר בעירם ובשל היעדר תמיכה מצד המשטר. ההפגנות הללו מצטרפות לגל המחאות ששטף את איראן בשל המשבר הכלכלי וקריסת המטבע המקומי שמקשה מאד על האזרחים העניים של איראן.

הכלכלה האיראנית סובלת רבות בשל הסנקציות של המערב נגדה והמשטר מפנה אצבע מאשימה כלפי ארה"ב במצב. איום הסנקציות האמריקני פוגע אנושות בערך הריאל האיראני, ובשבוע שעבר הוא כבר ירד לשפל של 90 אלף תמורת דולר אחד. בסוף השנה שעברה היה ערך הריאל 42,890 לדולר.

איראן נערכת לחזרת הסנקציות האמריקניות בשני סבבים, באוגוסט ובנובמבר. זאת בשל החלטתו של טראמפ לסגת מהסכם הגרעין ולהחזיר את הסנקציות במלואן על איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר