ימים של הכרעה

רבי אהרן ירחי נגד חוק הגיוס: "המפעל של מרן מתמוטט"

הגאון רבי אהרן ירחי, מגדולי הפוסקים הספרדים בירושלים, במתקפה חריפה נגד חוק הגיוס החדש: "99% מהבחורים שמסובכים עם הצבא - ספרדים. המפעל של מרן מתמוטט" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל (צילום: מאיר אלפאסי )

הגאון רבי אהרן ירחי, מגדולי הפוסקים הספרדים בירושלים, במתקפה חריפה נגד חוק הגיוס החדש. לדבריו, רוב הבחורים שמסתבכים עם הצבא - ספרדים: "

בראיון ל'קול ברמה' אמר הגר"א ירחי: "מי שראה את החוק המוצע עם המכסות והגזירות הנוראיות יבין למה אנחנו בכלל צמים בצום י''ז בתמוז, שני דברים היו באותו היום - חומת ירושלים נפרצה, ושרף אפסטומוס את התורה. יסוד היסודות הוא ההתחלה. כשמוותרים על החומה ונותנים לתורה להישרף וכל צרוע וזב יכול לדבר על גדולי התורה זה גרוע יותר מפרעה בשעתו".

"לימוד התורה זה לא בשביל רבנים" הדגיש הרב ירחי והוסיף: "מה אנחנו אוניברסיטה שלוקחים רק עילויים כי מדינת ישראל צריכה כמה רבנים? לתת גזירות עם מכסות כאילו רק הצבא הוא העיקר? מה אנחנו כבשים?".

הגאון רבי אהרן ירחי (שלומי כהן)

הרב ירחי התייחס לטענות המפלגות החרדיות ואמר: "מי שאומר שזה הרע במיעוטו לא מבין כלום. הם יודעים שזו הדרך לאבד את עולם הישיבות לאט לאט. והטרף הקל ביותר אלו בני התורה הספרדים, הרי ברור שבישיבת פונוביז' אף אחד לא יגע.

"במשך החצי שנה האחרונה, בנות ספרדיות לא קיבלו דיחוי, הציבור הספרדי תוהה ובוהה. 99% מהבחורים שמתפרסמים מעת לעת שמסובכים עם הצבא אלו בחורים ספרדיים. משם רוב המכסות יגיעו, המפעל של מרן הרב עובדיה מתמוטט.

"אנחנו לא פוליטיקאים. אנחנו נגן על עולם התורה הספרדי. אין כאן ביקורת רק בעד. המטרה היחידה היא שלא יגידו מחר שאנחנו שתקנו. בחור אחד שהולך לאבדון - כל המפעל הולך לאבדון", סיים הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר