המאבק על הגיוס והקרב הליטאי

מי התחזה לנכד מרן הגר"ח קנייבסקי ו'הטריל' את המקובל?

הגר"ד בצרי קיבל שיחת טלפון מ'ינקי קנייבסקי', בה נאמר כי העצרת על הגיוס היא נגד סביו. ה'נכד' - שהתקשר מחסוי - השאיר מספר של אליהו ארנד, מה שחשף את השקר מאחורי הלחצים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל / פלאש 90, שלומי כהן ומשה גולדשטיין)

במהלך תפילות לקראת צאת צום י"ז בתמוז, קיבל המקובל רבי דוד בצרי הודעה מעוזרו: "הנכד של מרן הגר"ח קנייבסקי, ינקי, התקשר ואמר שהעצרת נגד הגיוס נגד סבא שלו והוא בצער", בתוך רגעים הרב הודיע לתלמידו שכנראה יבטל את ההשתתפות.

הידיעה על ביטול ההשתתפות הגיעה לידי "כיכר השבת", אולם בתוך דקות התברר, כי מדובר במסע לחצים של אלמוני שהתחזה לנכד מרן שר התורה.

מקורבי המקובל אמרו בשיחה ל"כיכר השבת", כי האלמוני התקשר ללשכתו של הרב בצרי ממספר חסוי. לאחר השיחה ביקש העוזר את מספר הטלפון שלו בכדי לחזור אליו במידה והרב יבקש זאת בסיום התפילה.

המספר, כך נטען, היה של אליהו ארנד, עסקן ב"דגל התורה". עם זאת, ארנד הכחיש בשיחה עם "כיכר השבת" את קיום השיחה, ואף שוחח עם עוזרו של הרב בצרי והודיע לו כי מדובר ב"פייק".

סיפור שיחת האלמוני יכול ללמד על המתרחש בימים אלו סביב חצרות הרבנים הספרדים שחתמו נגד חוק הגיוס החדש. "הרב לא ידע שזה נגד ר' חיים. אם היה יודע לא היה חותם. לכן מיד אמר שכנראה יבטל את ההשתפות", סיפר עוזרו של הרב בצרי דקות לפני שנחשף לעובדה, כי מדובר באלמוני שהתחזה לנכד הגר"ח.

אליהו ארנד וינקי קנייבסקי אישרו ל"כיכר השבת", שלא שוחחו מעולם עם עוזרו של הרב בצרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר