העיתונות הבריטית מדווחת

"הנסיך רואה בשלום במזה"ת פרויקט חיים"

דיווחים בתקשורת הבריטית מפי גורמים בכירים בארמון טוענים כי הנסיך וויליאם שביקר בישראל בשבוע שעבר הושפע עמוקות והחליט, שיתמסר לנושא השלום במזרח התיכון (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנסיך בביקורו בכותל המערבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הצהובון הבריטי ה"מירור", מדווח היום (ראשון), כי לדברי מקורות בבית המלוכה הבריטי, ביקורו של הנסיך וויליאם בישראל וברשות הפלסטינית הותיר עליו רושם כה עז, עד שהוא רואה כעת בהשכנת שלום במזרח התיכון "פרויקט לחיים", שהוא מתכוון להתמסר לו.זאת למרות שבדרך כלל בית המלוכה לא עוסק כלל בנושאים פוליטיים באופן מוצהר.

לפי הדיווח, הסיפורים ששמע מהאנשים שפגש – "ובמיוחד הסבל שעברו צעירים" – נגעו כל כך ללבו עד שהוא כתב בעצמו מחצית מהנאום הרשמי שנשא, ולא הסתפק כמקובל בנאום שנכתב על-ידי יועצים.

לפי ה"מירור", מקור בכיר בארמון המלוכה אמר לעיתון כי הנסיך "נחוש לפתור את האיבה ההדדית רבת השנים באזור" ולהשכין "שלום צודק ובר קיימא".

הצהובון הבריטי מדווח, כי לפני צאתו לישראל, כשלא ידע איך יתקבל, ביקש הנסיך וויליאם מעוזריו לתדרך אותו על תולדות הסכסוך ועל סבבי המשא ומתן הקודמים שנועדו להביא לפתרונו. בסוף הסיור בארץ, כך מדוּוח מפי הגורמים בארמון, אמר להם: "זו ההתחלה של משהו חדש. לעולם אכבד את ההתחייבויות שנתתי לאנשים שפגשתי".

גורם בארמון אמר ל"מירור": "הפוליטיקאים שמשפיעים על חייהם של בני הדור הצעיר הזה יהיו אולי בתפקיד עוד חמש, עשר או עשרים שנה – אבל וויליאם יודע שזו חובה המוטלת עליו לכל החיים".

לדברי המקורות של העיתון, הביקור "השפיע עמוקות" על הנסיך, והוא רוצה למלא תפקיד משמעותי בהשכנת שלום ושגשוג במזרח התיכון: "הוא שוחח ארוכות עם יועציו על כך שצעירים שנפגעו מהקשיים באזור זקוקים לתקווה כדי שיוכלו להביט קדימה לעבר עתיד בהיר יותר".

"וויליאם הוא גבר צעיר ואינטליגנט והוא מבין היטב את הפוליטיקה העולמית", אמר אחד המקורות. "איש לא ישכח את הרגע שבו הוא אמר לפלסטינים שהם לא נשכחו. לאורך חייו הוא חשב לעתים קרובות על המורשת של אמו והוא מקווה שמאמציו יובילו עכשיו לפרק חדש שממנו ייהנו הדורות העתידיים".

בעיתון ציינו במיוחד כי נגעו ללבו של וויליאם שיחותיו עם צעירים במחנה פליטים ליד רמאללה ובמחנה הפליטים ג'לזון, "שסובל משיעור אבטלה גבוה ומעימותים תכופים עם התנחלות ישראלית סמוכה". ציטוטים אלו מצביעים על הטיה מצדו של הנסיך שסביר להניח שלא תתקבל בשמחה רבה בירושלים.

וויליאם שביקר גם בכותל המערבי יחד עם רבה הראשי של בריטניה, הגאון רבי אפרים מירוויס, התכונן רבות לביקור גם בזווית זו. לדברי הרב וויליאם התכונן במשך חודשים לביקור כדי לכבד כראוי את המקום כנדרש וברוח היהודית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר