נשארה בחוץ

פעילת BDS יהודיה סורבה להיכנס לישראל

יהודיה אמריקנית פעילת החרם נגד ישראל, ניסתה להיכנס לישראל בתואנה של לימודים אך בהמלצת השר ארדן החליט שר הפנים אריה דרעי שלא לאשר את כניסתה לישראל (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גולד בנתב"ג (צילום: מתוך דף הפייסבוק של גולד)

רשות האוכלוסין וההגירה, בהוראת שר הפנים אריה דרעי ובהמלצת השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, מנעה אמש (ראשון) את כניסתה לארץ של אריאל גולד, יהודיה-אמריקנית, שנחתה בנתב"ג בשל היותה פעילת חרמות מוכרת נגד ישראל. מהרשות נמסר, כי גולד משתייכת לארגון Code Pink.

בעמוד הפייסבוק שלה כתבה גולד: "אני עכשיו בנמל התעופה בן גוריון. קיבלתי אשרה מראש להיכנס לישראל, אבל עכשיו מסרבים לכבד זאת ומגרשים אותי". גולשים רבים הגיבו כנגדה והצדיקו את המהלך.

אריאל גולד הגיעה לפני מספר חודשים לישראל כתיירת, ובמהלך שהותה התברר כי מדובר בפעילה ידועה המובילה חרמות נגד ישראל. עם יציאתה מישראל, צוידה במכתב המבהיר לה כי כניסתה הבאה תיעשה אך ורק בכפוף להסדרת הגעה מראש.

לאחרונה פנתה גולד בתואנה כי היא מגיעה לישראל לצורך לימודי יהדות באוניברסיטה העברית. עם נחיתתה אמש בנתב״ג הוכנסה לתשאול, ולאחר שנתבררו כלל הנתונים אודותיה, הועברה המלצת השר ארדן למנוע את כניסתה לישראל, ובעקבותיה החליט השר דרעי, כאמור, לבטל את אשרת הלימודים בו צוידה לסרב כניסתה בהתאם לסמכותו בחוק.

השר ארדן צייץ בחשבון הטוויטר שלו לאחר ההחלטה: "מנענו מפעילת החרם הקיצונית אריאל גולד להיכנס לארץ. המדיניות שקבעתי ברורה: מי שפועל להחרמת ישראל ומגיע לכאן כדי להזיק – לא ייכנס לארץ. הכללים השתנו, ומדינת ישראל לא תבליג נגד מי שמנסה לפגוע בה".

דרעי: ״אני משתמש שוב בסמכותי כדי למנוע כניסה לארץ של אשה שהגיעה כדי לפעול נגד ישראל ולקרוא להחרמתה. העובדה שמדובר ביהודיה שניסתה לנצל לרעה עובדה זאת, פוגעת שבעתיים במדינה. אותם פעילי חרם צריכים להבין כי חוקי המשחק השתנו ולא נאפשר עוד להיכנס לתחומי הארץ כדי לפגוע במדינה ובתושביה״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר