בירוקרטיה וסחבת

התעשיינים: אפשר להוריד את מחירי התרופות

התאחדות התעשיינים טוענים כי ניתן להוריד את המחירים בעשרות אחוזים. אחת הסיבות לכך שהתרופות כה יקרות, היא שמשרד הבריאות מעכב אישור של תרופות גנריות (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

התאחדות התעשיינים פנתה השבוע לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, וכתבה לו, כי ניתן להפחית את מחירי התרופות בישראל בעשרות אחוזים, על ידי שיפור מנגנון האישור והרישום של תרופות גנריות.

על פי נתוני ההתאחדות, הסיבה המרכזית למחירים הגבוהים של התרופות בישראל, היא שישנן מאות תרופות גנריות אשר ממתינות לאישור, שלא מאושרות בשל מדיניות משרד הבריאות של קידום רישום של תרופות מקור, על פני הגברת זמינותם של התכשירים הגנריים. הדבר מונע את ירידת מחירי התרופות בעשרות אחוזים, דבר אשר מקשה על אוכלוסיות שלמות לרכוש תרופות שחיוניות לבריאותם. רק החודש פורסם כי על פי דו"ח הלמ"ס, 277 אלף אזרחים בישראל נאלצו לוותר על תרופות מרשם שכן ידם אינה משגת לרכוש אותן.

כמו כן, כתבה התאחדות התעשיינים לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי בתקופה האחרונה, מסיבות שאינן תלויות דווקא באגף הרוקחות באופן ישיר, מדור הרישום באגף הרוקחות אינו מתפקד באופן מיטבי, ולכך מצטרפת גם החמרה לא ברורה בדרישות הרגולטוריות. "הדבר מוביל לידי שיתוק כמעט מוחלט הפוגע בפעילות החברות וקידום תיקי הרישום", כתבה ההתאחדות, "אנו מודעים היטב למאמץ האדיר של מדור הרישום לעמוד בלחץ, אולם בפועל יש משימות רבות ורק חמישה עובדים שיודעים לתת מענה מקצועי ממשי. התוצאה – חסכון של מאות מיליוני שקלים, אשר היה מושג באמצעות קידום רישומם של תכשירים גנריים, נמנע ממערכת הבריאות בישראל. כפועל יוצא מכך, אזרחים רבים מוצאים עצמם במצב בו הם נאלצים לוותר על הטיפול התרופתי".

על מנת להשיג הפחתה זו במחירים, בהתאחדות אומרים, כי יש להעניק עדיפות מידית לרישום של תרופות גנריות המצויות באגף הרוקחות כבר מעל שנה. כמו כן, בהתאחדות מבקשים ממשרד הבריאות לקבוע מסלול ייעודי שקצוב בלוחות זמנים קצרים ומחייבים לסיום הליך הרישום, ולהקצות משאבים מספקים לעמידה בלוחות זמנים אלו.

לדברי ההתאחדות, ביצוע פעולות אלו יוביל לכך שבשוק התרופות יהיו תכשירי מרשם גנריים, איכותיים וזולים - שתושבי ישראל יכולים להרשות לעצמם לקנות.

יו"ר ענף הפרמצבטיקה בהתאחדות התעשיינים, חיים הורביץ, מאשים את הממשלה ואומר: "המצב כיום בישראל, בו חולים כה רבים לא יכולים להרשות לעצמם לקנות תרופות, הנו מצב מזעזע, וזו האחריות שלנו כחברה לפעול באופן מידי על מנת לשנותו מקצה לקצה. על כן אני קורא לממשלה ולמשרד הבריאות לפעול ולהפחית את הבירוקרטיה ואת הזמן הרב שלוקח לאשר תרופות גנריות, ובכך לשפר ולהציל חיי אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר