לאחר דיון סוער

אושר סופית: ישראל תקפיא את כספי המחבלים

לאחר דיון סוער, הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שמקפיאה כספים שהרש"פ מעבירה למחבלים מהכספים המועברים מישראל. "החוק יצמצם טרור" (חדשות)

ח"כ זחאלקה. "חוק שפל" (צילום: Hadas Parush/Flash90)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להקפאת כספים שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים - מתוך הכספים המועברים אליה מממשלת ישראל. 87 חברי כנסת תמכו, ו-15 התנגדו. סטיוארט פורס, אביו של החייל טיילור פורס, האזרח האמריקני שנרצח בפיגוע בישראל ושעל שמו נקרא חוק בארה"ב שנועד למנוע מימון של משפחות מחבלים, נכח במליאת הכנסת בשעת הדיון.

(ערוץ הכנסת)

"בעצם תשלום כספים אלו יש משום הבעת תמיכה במעשי הטרור. משמעות הדברים היא שמדינת ישראל מממנת בעקיפין, באמצעות העברת הכספים לרשות הפלסטינית, את התשלומים האמורים" נאמר בדברי ההסבר להצעת החוק.

"מוצע לקזז בכל שנה מהכספים המועברים לרשות הפלסטינית בהתאם לחוקים האמורים סכומים בגובה כספי התמיכה בפעילי טרור ובבני משפחותיהם בשנה שקדמה לה. סכום זה ייקבע בדוח שנתי שיפרסם שר הביטחון".

ח"כ רוברט אילטוב אמר כי "היה צריך לקזז את הכספים ולא להקפיא אותו לייצר קופת חיסכון לרשות הפלשתינאית שבסופו שדבר הכסף הזה ימצא את הדרך לרשות. הכספים האלה צריכים ללכת למקומות הנכונים. אנחנו נתמוך בהצעה בגלל העיקרון, אבל נמשיך בחקיקה לקיזוז הכספים".

ח"כ ג'מאל זחאלקה תקף את יוזמי ההצעה: "אין מילים בפי כדי לתאר עד כמה שפל החוק הזה ועד כמה שפלים הנימוקים שהובאו ע"י ראש השב"כ לשעבר האחראי על רצח עשרות אם לא מאות אנשים, וטוען שהוא נלחם בטרור. מי שהגיש את הצעת החוק עונה לכל הקריטריונים של טרור, להשתמש באלימות, להוציא אנשים להורג בכוונה תחילה. מי הטרוריסט כאן? זה ששומע מוזיקה קלאסית, קורא קפקא כאילו הוא בן תרבות ולוחץ על כפתור במטוס שהורג מאה אנשים חפים מפשע, מי הטרוריסט כאן? מי גירש אעם שלם מאדמתו?"

גם ח"כ יוסף ג'בארין יצא נגד החוק: "זה חוק שכל מטרתו להנציח את הכיבוש. בשביל מה צריך את החוק הזה? הרי כל הזמן שודדים את הקרקע הפלשתינית, ואת המשאבים הטבעיים של הפלשתינים ואת האוויר של הפלשתינים. זה עונש קולקטיבי לציבור הפלשתיני. מדובר בקצבאות שיש להם אופו סוציאלי כדי לעזור למשפחות הפלשתיניות כדי להגיע לפת לחם. מי שנמצא במעצר הישראלי קיבל את העונש שלו, המטרה האמייתי היא להמשיך לדכא את העם הפלשתיני שנמצא תחת כיבוש."

ח"כ אלעזר שטרן, מיוזמי הצעת החוק, אמר: "חוק כזה מהווה עבורי ועבור רבים אחרים סיבה טובה להגיע לבניין הזה. החוק הזה נדחף ע"י כל חברי הבית הזה למעט לצערי סיעת מרצ והרשימה המשותפת. החוק הזה יחסוך חיים. את הטרור שקודם עד היום בכסף הזה וחיי האדם שנגדעו אי אפשר להחזיר, את הכסף אפשר להחזיר. החוק הזה מצמצם טרור ומקדם שלום באותו זמן."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר