הטכנאי מאחר? עכשיו הוא גם ישלם על זה

נמאס לכם לחכות בבית לטכנאי המאחר? הצעת החוק שאושרה תחייב את החברות בפיצוי גם במקרה של איחור הטכנאי התקנה ראשונית או אפילו ניתוק מהחברה (צרכנות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ איתן כבל, אשר אמורה להפסיק את האיחורים של טכנאי השירות בשל הפיצויים הגבוהים שיחויבו.

מדובר בתיקון חוק הגנת הצרכן שמרחיב אותו, ומחייב חברות לפצות צרכנים על איחור בהגעת טכנאי, גם במקרים בהם מדובר בהתקנה או החזרה של מוצר או שירות, הובלה של מוצרים שנרכשו, בדיקות תקופתיות במתקני גז ביתי, וכן ביקור טכנאי או נותן שירות בתקופת אחריות בתשלום.

החוק ייכנס לתוקף תוך 60 יום לאחר פרסומו ברשומות. לנותני השירותים בענף הגז ניתנה לבקשתם אורכה ממושכת יותר, עד ל-1 בפברואר 2019 כדי להיערך לשינוי על ידי גיוס כוח אדם בכמות מספקת.

במצב הקיים עד היום חברות נדרשות לתאם ביקור טכנאי בטווח של שעתיים, ואם הוא מאחר בשעתיים נוספות או יותר הצרכן זכאי לפיצוי של 300-600 שקלים.

בפועל התברר, כי חברות רבות מסרבות לפצות את הצרכנים בטענה, כי במקרים רבים דוגמת במקרה של התקנה חדשה הם עדיין אינם לקוחות החברה ולכן החוק לא חל עליהם. בתיקון החדש נסגרת הפרצה, ומצוין במפורש, כי הסדר הפיצוי יחול גם על אותן חברות שהתחמקו עד כה מהסנקציה הזאת.

ח"כ כבל אמר, כי הגיע הזמן שהחברות יכבדו את הזמן של הצרכן ולא ישאירו אותו להמתין שעות בבית. לדבריו, "אמנם כל נושא איחור הטכנאים כבר טופל, אלא שישנן חברות שעשו הבה נתחכמה לו ופירשו את החוק באופן כזה שהוא לא חל על התקנה, הסרה או מתן שירות. מה שאנחנו מבקשים זה לשים סוף לכל ההתחכמויות האלה ולסגור את הפרצה - כך שיהיה ברור שמרגע שנחתם החוזה אז הצרכן הופך ללקוח עד לרגע ההסרה".

כבל הוסיף, כי העוסקים מתלוננים כל הזמן על הרגולציה, בעוד שפה לא מדובר ברגולציה אלה בדרישה בסיסית מהם לנהוג ביושרה מול הלקוחות ולהפסיק להחזיק את הצרכנים במעצר בית בהמתנה למוצר או השירות שהזמינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר