הפיגוע בבאר שבע

עבודות שירות למבצע הלינץ' בחשוד כמחבל

בית המשפט פסק 100 ימי עבודות שירות ו-2000 ש"ח פיצויים למשפחת הפליט, לאחד ממבצעי הלינץ' לאחר הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע לאחר שחשדו אותו כמחבל (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עידן משה, מתוך ynet)

יצא בזול: 100 ימי עבודות שירות, שמונה חודשי מאסר על תנאי ופיצויים של 2,000 שקלים. זה עונשו של דוד מויאל, מנאשמי פרשת הלינץ' בהפטום זרהום לאחר הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. בית המשפט המחוזי בעיר קיבל את הסדר הטיעון שנחתם עם פרקליטיו של מויאל.

הפיגוע בתחנה המרכזית לפני כשלוש שנים, הסתיים במותם של החייל עומרי לוי ושל מבקש המקלט מאריתריאה הפטום זרהום שזוהה בטעות כמחבל ונורה על ידי הקב"ט והוכה לאחר מכן גם על ידי הנוכחים במקום ביניהם מויאל.

למחרת, החלה המשטרה בחקירת מבצעי הלינץ' והודיעה שתפעל לאתר את האזרחים שהפרו את החוק. בינואר 2016 הוגש כתב אישום נגד ארבעה מעורבים בלינץ': קצין שב"ס רונן כהן, חייל צה"ל יעקב שמבה, וכן דוד מויאל ואביתר דמרי - ובו ייחסו להם עבירה של חבלה בכוונה מחמירה.

האישום הוקל מרצח לחבלה כיוון שעל פי דו"ח הנתיחה זרהום היה מת בכל מקרה מהירי ולא מהמכות שספג לאחר מכן כשהושלכו עליו ספסלים וכיסאות ובעטו בו.

(צילום: דניאל ונופר, ביטחון שדה)

כתב האישום הוגש לאחר חקירה אשר לוותה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, ובאישורו של פרקליט המדינה, לאחר הליך השימוע שנערך לכל החשודים.

בכתב האישום נטען: "עת המנוח שוכב על הרצפה, מדמם, כשהיה ברור לעין כול כי הוא חסר אונים, וקהל רב מסביבו, התקרב אליו הנאשם דוד מויאל והטיח בו בכוח ספסל שהוצב בסמוך, בכוונה לגרום לו חבלה חמורה, נכות או מום. חלק מהנוכחים במקום הרחיקו את הנאשם והרימו את הספסל מעל המנוח, שנותר שוכב על הרצפה. לאחר מכן ניגשו למנוח החייל יעקב שמבה ואביתר דמרי ובעטו בו בחוזקה בראשו ובפלג הגוף העליון. כשהמנוח עדיין שוכב על הרצפה ומתבוסס בדמו וחסר אונים, התקרבו אליו קצין שב"ס רונן כהן והסוהר, הרימו את הספסל והטיחו את הספסל לעבר המנוח על מנת שיהיה מעליו וימנע ממנו אפשרות לזוז".

בגזר הדין של מויאל כתב השופט אהרון משניות: "חייו של אדם חף מפשע נגדעו באיבם בטרם עת, ודמו זועק מן האדמה. התמונות המתעדות את האירוע קשות לצפייה. הן מתעדות לא רק את רגעי האימה של הציבור שנס על נפשו לאחר הישמע היריות, בהבנה שעוד פיגוע מתרחש לנגד עיניו, אלא גם את רגעי האימה שעברו על המנוח, שנקלע אף הוא שלא בטובתו לפיגוע טרור, ובעודו מנסה למלט את נפשו מהסכנה, הפך למטרה לזעם הקולקטיבי של הציבור, בשל טעות טרגית בזיהוי".

השופט הקל בגזר דינו של מויאל בשל הנסיבות הקשות שהיו שם, כיוון שהנאשם היה בטוח שהוא בסכנת חיים וכן בשל העובדה שקיבל אחריות על מעשיו והודה במעשה. "אני שמח שהכל מאחורי, אני מכה על חטא ומצטער על מה שקרה", אמר מויאל לאחר גזר הדין.

סנגורו עו"ד אייל גבאי אמר: "אנחנו מסיימים הליך ארוך מאוד שנמשך שנתיים וחצי, במהלכו עבר הנאשם עינוי דין ובסופו הגענו להסדר טיעון ששינה את כתב האישום מקצה לקצה והביא לכך שעונשו ייגזר היום. ברור לו לחלוטין שהוא פגע באדם שלא היה צריך להיפגע וזה ערער אותו מנטלית. אני מקווה שהוא ישתקם. זה אירוע קשה מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר