30 מיליון דולר - נחסכו

שבעת החידושים של סאטמר לצמצום ההוצאות בשמחות

הקמת קרן של 70 מיליון דולר להלוואות ארוכות, הקמת אולמות בקריית יואל ובויליאמסבורג והקמת קרן למענק של 10 אלף דולר למלמדים - אלו חלק מחידושי סאטמר להמשך הצמצום בשמחות (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר בכינוס (צילום: SOS)

לרגל עשור מאז יסוד ארגון "חתונה תקנות" בקהילת סאטמר בארה"ב, שמיוסד על עזרה לבעלי השמחה בצמצום הוצאת החתונות ושאר השמחות, החליט האדמו"ר מסאטמר לחזק את התקנות ולהוסיף עוד בצמצום ההוצאות.

לצורך כך זימן האדמו"ר מסאטמר כ-200 נגידים מהחסידות, לשמחת שבע ברכות מיוחדת שערך באולמי אטריום במונסי, לרגל שמחת נישואי נכדתו.

במהלך השבע ברכות נאם הנגיד ר' מרדכי אלעזר הירש, חבר הנהלת מוסדות סאטמר בווילאמסבורג ומגדולי העסקנים, ולאחריו נאם הרה"ג ר' אברהם מרדכי מלאך, ר"מ בישיבת מאור התורה.

לאחר מכן דיבר האדמו"ר מסאטמר במשך שעה ארוכה על הזכות הגדולה של כל העוזרים לצמצום הוצאות החתונות, כאשר במהלך העשור האחרון נחסכו מעל 30 מיליון דולר של הוצאות מיותרות.

הנגיד הירש סיפר כי בשבועות באחרונים ישבו העסקנים וראשי הקהילה עם האדמו"ר והוחלט על שבעה חידושים שיעזרו לציבור לצמצם בהוצאות ולא ליפול לחובות בעקבות השמחות.

החידוש הראשון: הקמת קרן "לב אהרן" עם 70 מיליון דולר, שתתן הלואה לכל מי שמחתן בחסידות. 30 אלף דולר לכל צד, כאשר התשלומים יהיו רק 100 דולר לחודש, למשך כ-20 שנה.

כל צד יוכל להוציא בשמחה עד 30 אלף דולר - מדמי השדכן ועד אחרון השבע ברכות. הכסף לא יעבור במזומן אלא ישירות לנותני השירות - ממוכרי המתנות ועד בעלי האולם.

החידוש השני: הקמת 4 אולמות בקרית יואל לצורך חגיגת בר מצוה על פי התקנות.

החידוש השלישי: הקמת 3 אולמות לשמחות התנאים בקרית יואל, בבית האדמו"ר מסאטמר וכן הקמת 2 אולמות בווילאמסבורג לשמחות התנאים.

החידוש הרביעי: שיפוץ וחידוש אולמי עקשטיין בקרית יואל בו תעלה השמחה רק 3,000 דולר לכל צד, כולל צלמים, קייטרינג, זמר, אורגניסט וגראמער.

החידוש החמישי: הקמת 3 אולמי חתונות במחיר הקרן בווילאמסבורג.

החידוש השישי: הקמת ארגון לשכירת מלבושים למשפחות.

החידוש השביעי: הקמת קרן למלמדים בו יקבל כל מלמד בת"ת של החסידות בעולם 10 אלף דולר לחתונת צאצאיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר