מאיימים על המערב

מפקד כח קודס: ערוכים לחסימת נתיב הנפט

האיראנים מאיימים כי אם האמריקאים יממשו את האיום ויאסרו על רכישת נפט איראני, יחסמו כוחות המהפכה את מצר הורמוז ויימנעו העברות נפט בכלל לכל מדינות המפרץ (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האיראנים ממשיכים באיומים כלפי ארה"ב לקראת הפעלת הסנקציות מחדש. מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, הגנרל קאסם סולימאני, אמר היום (רביעי) כי משמרות המהפכה נערכים ליישם מדיניות שתמנע כליל יצוא נפט מהאזור אם ארה"ב תכפה חרם על הנפט האיראני, זאת ככל הנראה באמצעות חסימת מיצר הורמוז המשמש כנתיב מעבר של נפט וסחורות ממדינות המפרץ.

זהו המשך איומו של נשיא איראן חסן רוחאני, אתמול, לשבש את תעבורת הנפט משכנותיה של איראן במפרץ הפרסי אם וושינגטון תמשיך לפעול במטרה לכפות על מדינות אחרות להחרים את הנפט של איראן.

היום שיבח סולימאני את רוחאני על דבריו ואמר כי הוא ערוך ומוכן ליישם מדיניות כזו אם יהיה בכך צורך. "אני מנשק את ידיך על כך שהשמעת הצהרות חכמות כל כך ובעיתוי נכון כל כך", כתב סולימאני במכתב שפורסם בסוכנות הידיעות האיראנית הממלכתית אירנ"א. "אני עומד לשירותך כדי ליישם כל מדיניות המשרתת את הרפובליקה האיסלאמית".

רוחאני אמנם לא פירט כיצד בכוונת איראן לשבש את העברת הנפט, אבל בעבר איימו בכירים איראנים לחסום את מצר הורמוז, שהוא נתיב חשוב ביותר לתעבורת נפט, בתגובה על צעדים אמריקניים נגד איראן, כך שמסתבר שזו תהיה הדרך בה יפעלו האיראנים.

כזכור, בשבוע שעבר אמר בכיר במחלקת המדינה האמריקנית כי וושינגטון הורתה לבעלות בריתה להפסיק לייבא מוצרי נפט מאיראן החל מנובמבר הקרוב. הגורם האמריקני אמר כי ארה"ב אינה מתכוונת לפטור בעלות ברית קרובות שלה מחרם כזה על האיראנים. על פי הדיווחים, בעלות ברית חשובות של ארה"ב שמייבאות כמויות עצומות של נפט מאיראן הן למשל הודו ודרום קוריאה. גם יפן וטורקיה מייבאות כמות גדולה של נפט מאיראן. היבואנית הגדולה ביותר של נפט מאיראן בשנה שעברה הייתה סין.

האמריקנים רוצים להתגבר על הנושא באמצעות הגדלת כמות הנפט שתיוצר בסעודיה וטראמפ דיבר עם הנסיך הסעודי כדי לתאם איתו את הנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר