דו"ח התאונה

התאונה הקטלנית מפגיעת משאית אזרחית

הוועדה שהוקמה על ידי מפקד פיקוד הצפון לחקירת התאונה הקשה בה נהרגו שלושה חיילים קבעה כי התאונה נגרמה מפגיעת משאית בשיירת ההאמרים הצבאיים (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת התאונה הקשה (צילום: נטע שפריי)

בשבועות האחרונים, הוצגו לראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, ממצאי ועדת החקירה בראשות מפקד עוצבת כידון, אלוף-משנה יאיר נתנס. הוועדה מונתה על ידי מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, לבירור ולמידת הגורמים הישירים והמערכתיים שהשפיעו על התאונה הקטלנית בה נהרגו לפני כחמישה חודשים סמל-ראשון אשטו טספו ז"ל, סמל-ראשון בר יעקוביאן ז"ל וסמל-ראשון שילה סימן טוב ז״ל.

לאחרונה סיימו מפקד עוצבת כידון, אלוף-משנה יאיר נתנס ומפקד חטיבת "גולני", אלוף-משנה שי קלפר, להציג את ממצאי ועדת החקירה למשפחות.

על פי הדו"ח, הגורם הישיר לתאונה הקטלנית הינו פגיעת משאית אזרחית באחורי ההאמר השלישי בשיירה, אשר גרמה לתאונת שרשרת, בעת ששלושת ההאמרים נסעו במהירות נמוכה.

הנסיבות שהובילו לתאונה נחקרו על-ידי משטרת ישראל, ועל-ידי מצ״ח בהיבטים הצבאיים. סוגיית אחריותו של נהג המשאית, שהינו אזרח, מצויה בבחינה של פרקליטות המדינה. ממצאי החקירה הועברו גם לבחינת הפרקליטות הצבאית, בכל הנוגע להיבטים הצבאיים שנבדקו.

לצד זאת, בעקבות ועדת החקירה חודדו הנהלים, והוחלט לקבוע הוראות קבועות בנוגע לאופן ניודם של רכבים קרביים בין הגזרות באופן המצמצם את הסיכונים בדרכים. שונה תמהיל ההכשרה של הנהגים המבצעיים תוך מתן דגש על תנועה בכבישים, וכן חודדו שורת הנחיות בנושא קציני הבטיחות ביחידות השונות.

צה״ל משתתף בצער משפחות ההרוגים וימשיך ללוותן ואת משפחות הפצועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר