תרופה ללחץ דם

התרופה "ולסרטן" הכילה חומר מסרטן

חברת התרופות דקסל הודתה כי תרופת ה'ולסרטן' שהיא מייצרת הכילה חומר גלם שנחשב למסרטן. התרופה הוסרה מהמדפים והחברה ביקשה מהצרכנים להחזיר אותה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

חברת התרופות דקסל הודיעה אתמול (ראשון), כי התרופה 'ולסרטן' שהוסרה מהמדפים בשבוע שעבר – מכילה עקבות של חומר הידוע כמעורר סרטן. התרופה מיועדת לטיפול ביתר לחץ דם.

ביום רביעי שעבר, היצרנית הודיעה כי הורתה על הסרתה של התרופה מהשוק עקב פגם בייצור כשהיא לא מפרטת מה הוא אך אתמול היא חשפה, כי יצרן חומר הגלם הודיע, שקיימת סבירות גבוהה שבחומר הגלם יש חומר שהוכרז כמסרטן ויכול ח"ו לגרום לסרטן בקיבה ובמעי הגס.

עם תחילת הפרשה, משרד הבריאות והיצרן קראו למטופלים שכבר רכשו את התרופה, שלא להשתמש בה ולהחזירה לבית המרקחת ממנה נקנו ולגשת לרופא לקבלת חלופה.

מהחברה נמסר בתגובה: "דקסל עומדת בכל הדרישות הרגולטוריות המחמירות, ביצעה ומבצעת את כל הבדיקות הנדרשות לצורך ייצור המוצרים המשווקים על ידה.

"מקורו של תוצר הלוואי אינו בהליך הייצור של דקסל, אלא בתהליך הייצור אצל יצרן חומר הגלם. מדובר ביצרן חומר גלם ידוע ובעל מוניטין, אשר מאושר ע"י רשויות הבריאות באירופה, ארה"ב וישראל, ואשר משווק את חומר הגלם לחברות המובילות בעולם ובכלל זאת לעשרות חברות תרופות בכל העולם".

"בימים אלה מתבצעת החזרה מהשוק של מוצרי Valsartan של עשרות חברות, ב-22 מדינות וביניהן: בריטניה, גרמניה, צרפת, בלגיה, נורבגיה, שוודיה, הולנד, ספרד, אוסטריה, קנדה ועוד. משכך, נסיבות המקרה נחקרות כרגע במתואם גם על ידי רשויות הבריאות האירופאיות. דקסל הפעילה ועדיין מפעילה מוקד מענה טלפוני מתוגבר במקביל למוקד משרד הבריאות".

ממשרד הבריאות לא נמסרו בינתיים הנחיות מיוחדות לחולים שהשתמשו בתרופה והאם הם צריכים להגיע לבדיקות כלשהן אצל הרופא המטפל, וטרם פורסמו הנחיות נוספות מלבד הפסקת השימוש בתרופה ומעבר לתרופות מקבילות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר