"לכו לקהל הקדוש"

בית הקפה נסגר בשבת ומסע הגידופים החל

בעלי סניף ארומה בפתח תקווה שפרסם הודעה כי הוא ייסגר בשבת מחמת שהוענקה לו כשרות, לא תיאר לעצמו אלו תגובות פרועות מצפות לו מצד החילונים ה"אדוקים" (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סניף ארומה. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

קובי אייזן, מנהל סניף ארומה בשכונת אם המושבות בפתח תקווה, פרסם אתמול (ראשון) פוסט בעמוד הפייסבוק של בית העסק, בו הוא הודיע לקהל לקוחותיו כי הוא הופך לכשר, ובשל כך הוא ייאלץ לסגור את שעריו בשבתות, כבר בשבת הקרובה - וספג לינץ' ציבורי מרבים מהגולשים החילונים.

"לקוחות יקרים, הסניף הופך להיות כשר", נכתב בפוסט המדובר. "אי לכך, לא נהיה פתוחים בימי שבת. נשמח לשרת אתכם בשאר ימות השבוע כרגיל".

ומיד כאמור החל שובל ארוך של תגובות חילוניות "אדוקות", אחת יותר מתלהמת מחברתה. אחת הגולשות כתבה: "לא יאמן פשוט, הכניעה שלכם לדתיים מגעילה ודוחה. אבל אם אתם חושבים שרק הדתיים יודעים להחרים מקומות לא כשרים, אז שתדעו שגם החילונים יודעים להחרים מקומות כשרים"

"אני אדאג להפיץ בכל קבוצת חילונים וקבוצות נגד 'הדתה', שלא ידרכו בבית הקפה שלכם", הגיב גולש אחר, וחברו הוסיף: "לא נגיע בימות השבוע. כל הרעיון שיש מרכז פתוח ב'וותיקה' שנותן גם שירותים ביום שבת. סיבה מצוינת להפסיק להיכנס לארומה".

הודעת ארומה, שהכעיסה את החילונים הקיצונים (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

גולש מחושב יותר כתב בזעם: "חבל מאוד. בשכונה חילונית לחלוטין להתעלם מצרכי התושבים ולממן את הרבנות המושחתת? על מה ולמה? חבל מאוד. הקהל שלכם ברובו חילוני. ממש מצער ועוד בחופש הגדול. למה להחזיר את פתח תקווה לימים שהיא היתה עיר של דתיים?!".

"מקווה שהקהל 'הקדוש' שלכם ישלים את החסר, אבל בפועל אני בעיקר מאחלת לכם לפשוט את הרגל", הדגיש אחד הגולשים, ואחר כתב: "אם אתם נכנעים לדתיים ככה בלב שכונה חילונית, אתם יכולים לשכוח ממני גם בשאר הסניפים שלכם". גולש נוסף כתב בפשטות והצהיר: "מחרים אתכם. בחיים לא אשב בארומה אם המושבות".

אבל היו גם כמה צדיקים, שגוננו על הצעד באופן מסוים. כך לדוגמה כתב אחד מהם: "ברוב המקרים מקומות שמבצעים שינויי כשרות עושים זאת משיקול כלכלי חבל לעורר שנאה וחרמות על דבר כזה כמו שלא הייתם רוצים שיחרימו את העסק שלכם שסגור בשבת משיקולים שלכם- אל תעשו זאת לבעל הבית"

"זה לא נמצא באזור יותר מדי...", הוסיף אחר, "אבל התגובות פה גרמו לי לרצות להגיע אליכם ולהמליץ לחברי. כל הכבוד ארומה!".

"מעניין מה היו התגובות פה אם הסניף היה נסגר בימי ראשון כי הבעלים נוצרי או בשישי כי הבעלים מוסלמי", ציין ישראלי אחר, מסורתי מן הסתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר