מבוכת המצלמות

בכיר ממכון התקנים מואשם בעדות שקר

המשטרה הודיעה כי אילן כרמית, ממלא מקום מנכ"ל מכון התקנים, יואשם בעדות שקר בנוגע למבוכת אמינות מצלמות המהירות. מכון התקנים: משוכנעים שהתיק ייסגר (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המשטרה מנסה להתגבר על המבוכה בכל הקשור למצלמות המהירות שהתגלו כחסרות הוכחת אמינות והקרבן הראשון בנושא כבר נחקר. המשטרה הודיעה היום (שני) כי אילן כרמית, בכיר במכון התקנים הישראלי, חשוד שמסר עדות שקר בבית המשפט.

כרמית נחקר כבר לפני כחודשיים ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, לאחר שעל פי החשד מסר עדות שקר במסגרת הליך המתנהל בבית משפט השלום בעכו הנוגע למצלמות א'3, מצלמות המהירות.

בשל ההליך המשפטי שהביך מאד את המשטרה, הפסיקה המשטרה לחלק דו"חות במצלמות המהירות, על רקע בדיקת אמינותן והודיעה כי מי שקיבל דו"ח כזה ימתין בינתיים עד לחודש 11 אז סבורה המשטרה כי כבר תוכל לפתור את הנושא.

במשטרה אמרו כי עובד הציבור כרמית - ממלא מקום מנכ"ל מכון התקנים - נחקר בעקבות פניית המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים לראש אגף החקירות והמודיעין. תיק החקירה הועבר לפרקליטות לצורך עיון והחלטה על המשך ההליך.

במשטרה טענו בהודעה, כי "לעצם חקירתו בנושא עדות השקר, שבוצעה לבקשת הפרקליטות, אין קשר לדיון המהותי הנוגע לאמינות מצלמות א' 3, נושא שבו מתבצעת סדרה של בדיקות טכנולוגיות, שסיכום ביניים שלהן יסתיים בימים הקרובים ויפורסם לציבור".

כזכור, כרמית היה הסמכות המקצועית במכון התקנים שאישרה את קבלת תו תקן למצלמות. הוא נקרא על ידי משטרת התנועה להעיד בבית המשפט בעכו בתביעה שמנהל עו"ד תומר גונן, שמייצג נהגים שטענו כי המצלמות אינן אמינות. במשפט, באולמו של השופט יעקב בכר, נחשף למרבה המבוכה, כי המדינה מעולם לא בדקה את המצלמות לפני שהכניסה אותן לשימוש.

כרמית, האחראי על בדיקת המצלמות, העיד כי נכח בניסוי שנערך בהולנד, אבל לא הצליח לשחזר את פרטיו או להוכיח כי אכן התבצע. משלחת משטרתית שיצאה למכון ההולנדי שערך את הניסוי, לדבריו, לא מצאה לו זכר והמשטרה מנסה כל העת למצוא פתרון לבעיה המביכה שגורמת לה להפסד דו"חות בסכומי עתק של מיליוני שקלים רבים מידי שנה.

במידה והמשטרה לא תמצא הוכחה לאמינות המצלמות ייתכן והנהגים שנקנסו במשך השנים ינסו להביא להחזר כספם מה שיכול להוות מכה קשה נוספת למשטרה.

במכון התקנים אמרו בתגובה, כי הם משוכנעים שהתיק ייסגר מחוסר אשמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר