פילוג בצפת

אלי ישי ודגל התורה עם מועמד הליכוד; ש"ס עם שוחט

ההתרחשויות הפוליטיות בעיר צפת, לקראת הבחירות המקומיות, מתקדמות בקצב מואץ: קבלו את ההתפתחויות סביב יהדות התורה, שוקי אוחנה, ש"ס, ו'יחד' של אלי ישי (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שוקי אוחנה, עם יו"ר תנועתו ראש הממשלה נתניהו (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

פילוג פוליטי בלתי נמנע: מועמד הליכוד לראשות העיר צפת, שוקי אוחנה, סוגר קצוות עם קבוצות חרדיות, אך מתקשה לאחד סביבו את כלל המגזר.

אם בכל ימות השנה הציבור החרדי בצפת מורכב מכמה קהילות מרכזיות, המזוהות עם ש"ס, דגל התורה, אגודת ישראל, חב"ד ו'יחד' של אלי ישי, כעת, לקראת הבחירות המקומיות שיתקיימו בעוד פחות מארבעה חודשים, הניסיונות לאחד את המגזרים סביב מועמד אחד, לא צלחו לפי תמונת המצב הנוכחית.

המועמד שהפסיד בעבר את הבחירות, שוקי אוחנה, ומתמודד שוב מטעם הליכוד, הצליח כאמור הפעם לאגד סביבו תמיכה חרדית חלקית: דגל התורה ואנשי אלי ישי, השווים יחד לפחות כשלושה מנדטים על פי ההערכות.

אתמול אף (ראשון) הגיע אוחנה, יחד עם שלמה חדד ששובץ ברשימתו, למעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, כדי לקבל את ברכת הדרך.

בש"ס לעומת זאת לא הצהירו באופן רשמי על תמיכה בראש העיר המכהן אילן שוחט, אך בכירים בסיעה המקומית אומרים ל'כיכר השבת' כי אם לא יחולו שינויים, הם שוב יתמכו במועמדותו לראשות העיר.

יצוין, כי שיתוף הפעולה והקשר בין ראש העיר שוחט לבין נחמן גלבך מאגודת ישראל אינו כבעבר, ושמועות על התמודדות אפשרית של גלבך לראשות העיר הוציאה את שוחט משלוותו. השבוע כזכור כשהוצג גלבך כמועמד פוטנציאלי בסקר של עיתון מקומי, זעם שוחט וטען כי "בעלי עניין מנסים לחמם את הזירה".

בליכוד פנו לסגן השר מאיר פרוש בניסיון לאחד את אגודת ישראל תחת מטרייתו של שוקי אוחנה, אך עד כה לא התקבלה תשובתו.

מועמדים נוספים לראשות העיר הם ישי מימון המתמודד בתמיכת 'כולנו', וחבר מועצת העיר החרדי אליעזר לזר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר