זינוק מטורף

מקומם: כך מנצלות חברות התעופה את הטסים לאומן

מידי ראש השנה מתלוננים הנוסעים לציון רבי נחמן שבאומן כי מחירי הטיסות מזנקים במאות דולרים. כעת נחשף כי, ככל הנראה, מדובר בתיאום מחירים. השנה: המחירים ירדו (כלכלה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
טיסה לאומן (צילום: כיכר השבת)

בכנסת חושדים כי חבורת התעופה מתאמות מחירים לקראת ראש השנה, כף שהטיסות לאומן קופצות מ - 300 דולר ללא פחות מ - 1000 דולר, וזה בזמן שטיסות דומות ליעדים קרובים נעים במחירים של 100-300 דולר בלבד.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ איתן כבל, נחשף כי ייתכן כי יש תיאומי מחירים בין חברות התעופה לקראת ראש השנה, החג בו עשרות אלפי מאמינים טסים לאומן.

במכתב ששלח יו"ר הוועדה כבל לממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, הוא מציין כי "פערי המחירים בטיסות בין ספטמבר לשאר חודשי השנה מגיעים עד ל־600%. בעוד שבימים רגילים כרטיס טיסה לאומן עולה כ־300 דולר, בראש השנה מחיר הטיסה לא יורד מ־1,000 דולר. חברות התעופה מנצלות את המצב להפקת רווח מופרז על גב החסידים. תיאומי מחירים בקרב חברות תעופה לקראת מועדים עמוסים במיוחד אינה תופעה חדשה, ונראה כי בעולם הרגולטורים כבר לא חוששים להתמודד איתה. לאחרונה פורסם כי הרגולטור הגרמני קנס חברת תעופה בעקבות זינוק מחירים חריג בחג המולד".

על פי הדיווח, לאחר בדיקה נוספת שקיימה הממונה על ההגבלים, לקראת ראש השנה הקרוב, צפויים המחירים לרדת בעקבות הסכם שהשיגה רשות התעופה האזרחית עם רשויות התעופה האוקראיניות.

הממונה מציינת במכתבה לח"כ כבל כי "עם זאת, ככל שהמצב התחרותי לא יביא לירידת מחירים בראש השנה הקרוב, תידרש הרשות פעם נוספת לנושא במטרה להבטיח שיפור במצב התחרותי, שיוביל למחירי טיסות נגישים והוגנים יותר לנוסעים לאומן".

ח"כ כבל אמר אתמול ל'ידיעות אחרונות' כי "לא אקבל כל תיאום מחירים ועלייה כזאת דרמטית במחירי הטיסות. אמשיך לפקח ולוודא שמחירי הטיסות בראש השנה הקרב ובא ישתנו לטובה ויהיו סבירים, תוך כדי קיום תחרות אמיתית. רמות המחירים בראש השנה בטיסות לאומן עפו לשמיים, ולא רק מסיבות של ביקוש והיצע. הטיסות לאומן כבר אינן נחלה של קבוצה קטנה בחברה הישראלית, אלא שהן חוצות את החברה הישראלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר