בזכות חוק חדש

בית הדין בתל אביב שחרר עגונה מצרפת

עשרה ימים מאז נכנס לתוקפו החוק החדש המקנה סמכות בינלאומית לבית הדין הרבני לסייע לעגונות מרחבי העולם, הבוקר שוחררה לחופשי עגונה ראשונה תושבת חו"ל בבית הדין הרבני בתל אביב (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
בית הדין בתל אביב (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

עשרה ימים מאז נכנס לתוקפו החוק החדש המקנה סמכות בינלאומית לבית הדין הרבני לסייע לעגונות מרחבי העולם, הבוקר (שלישי) שוחררה לחופשי עגונה ראשונה תושבת חו"ל בבית הדין הרבני בתל אביב.

מדובר בבני זוג צרפתים, תושבי פריז, שנישאו כדת משה וישראל בשנת 2008 ולהם שלוש בנות, אך לפני כשנתיים בני הזוג החליטו להיפרד.

האישה פנתה לבית הדין הרבני המקומי בדרישה לגט אך הבעל התנגד וביקש 'שלום בית'. הניסיון לשלום בית כשל והאיש עזב את ביתם של בני הזוג בצרפת.

הגבר זומן לדיון בבית הדין הרבני בפריז בסוף שנת 2016 אך לא הגיע אליו, ועל אף הסכמתו הראשונית להליך הגירושין הצהיר הבעל כי לעולם לא ייתן לאשתו גט ומאז התמיד בסירובו לשחרר את האישה מעגינותה.

לפני חודשיים פסק בית המשפט בצרפת על גירושין אזרחיים, וזאת בהעדר הסכמת הבעל להליך גירושין בהסכמה. כמו כן קבע בית המשפט כי הבנות יהיו במשמורת האם עם הסדרי ראיה אצל האב, וכן פסק את סכום המזונות שעליו לשלם.

הסיפור קיבל תפנית חשה כאשר לפני חודש וחצי הגיע הבעל לבקר בישראל. כשנודע הדבר לעגונה בצרפת היא פתחה תיק בבית הדין הרבני בתל אביב באמצעות הטוענת הרבנית קטי ביסראור. בראש ההרכב עמד האב"ד הגאון רבי שלמה שטסמן והדיינים הרב עידו שחר והרב אייל יוסף.

בית הדין בתל אביב, בשיתוף פעולה עם בית הדין בפריז, הזדרז והוציא צו עיכוב יציאה לאיש וזימנו לדיון. בדיון שהתקיים טען הבעל באמצעות בא כוחו כי אין סמכות לבית הדין לעסוק בעניינו שכן הוא ואשתו אינם אזרחים ישראלים וכי אין להם כל זיקה לארץ.

בשלב זה עדכן בית הדין את הבעל ופרקליטו כי על פי החוק שאושר ברשומות לאחרונה יש לבית הדין סמכות מלאה לדון בעניינו של הבעל.

בדיון שהתקיים הודיע הבעל כי הוא אינו מעוניין לתת גט בארץ וכי יהיה מוכן לדון בעניין עם חזרתו לצרפת. בית הדין הרבני הודיע לבעל כי לא יוכל לעזוב את הארץ ללא הסדרת הגט לאשתו.

ואכן, הבוקר, שמונה ימים לאחר פתיחת התיק וכעשרה ימים לאחר אישור החוק במליאת הכנסת ניתן הגט.

מנהל בתי הדין הרבניים הדיין הרב דוד מלכא: "המציאות הנחשפת בפנינו מוכיחה עד כמה צדקה הנהלת בתי הדין בהצעת החוק הזו. אנו מקבלים כל יום תגובות מאוד חיוביות מרחבי העולם על הזכות שנפלה בחלקנו להביא לסיוע למניעת עגינות לנשים ברחבי העולם היהודי בכל מקום שהוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר