הפריימריז של 'דגל' בביתר

העסקן הצעיר שהדיח את העסקן הוותיק • פרופיל

הוא רק בן 34 אבל הצליח להדיח בפריימריז פנימיים את אחד העסקנים הוותיקים של 'דגל התורה' • "כיכר השבת" בפרופיל מיוחד על דודי זלץ, סגן ראש העיר הבא של ביתר עילית (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דודי זלץ (באדיבות המצלם)

"מי האמין שעסקן צעיר יצליח להדיח את אחד מעסקני 'דגל התורה' הוותיקים והמקושרים", האמירה הזו נשמעה יותר מפעם אחת במסיבת הניצחון המצומצמת שנערכה אמש (שלישי) לאחר שהתבשרו חברי סניף 'דגל התורה' בביתר עילית על תוצאות הפריימריז.

ואכן, במהלך השבועות האחרונים השקיעו שני הצדדים כוחות לא מבוטלים בטרם יצאו לפריימריז הפנימיים, אך ללא ספק עיקר העבודה הייתה של המועמד הצעיר מבין השניים, דודי זלץ, שהתמודד מול גלדיאטור וותיק יצחק רביץ, ששורשי משפחתו נטועים עמוק בתנועה הליטאית.

הניצחון של זלץ אמנם היה במספר קולות בודדים - 15 קולות מול 10 קולות שקיבל רביץ, אך כעת יוכל לסלול את דרכו במהירות לצמרת התנועה, עם מינויו הצפוי לאחר הבחירות לסגן ראש עיר בשכר מטעם 'דגל התורה'.

זלץ, בן 34, בוגר ישיבת "באר התורה" בירושלים. לאחר חתונתו החל את לימודיו בכולל "וולפסון" שביישוב תל ציון ולאחר תקופה קצרה בכולל, החל בניהול מערך הפרויקטים של קרן וולפסון.

בשנת 2013, עם כניסתו של ח"כ יעקב אשר לכנסת, חיפש אשר מנהל לשכה שיוכל לענות על רף הדרישות שהציב לעצמו ובתיווכו של ישראל גולומב, מנהל רשת הגנים של אגודת ישראל ועסקן נמרץ אף הוא ב'דגל התורה', הצטרף זלץ ללשכתו של אשר והפך לראש הלשכה.

בשנים האחרונות ניהל זלץ את הלשכה ביד רמה. עוזרים פרלמנטרים מעידים כי "לשכת אשר" מציבה רף גבוה. בנוסף, זלץ משמש כאיש הקשר מול משרדי הממשלה, ועדות הכנסת, היועצים המשפטים וחברי הכנסת.

זלץ נחשב כבולדוזר שהזיז דבר או שניים בפעילותו הציבורית, אך יחד עם זאת מעידים חבריו על דמות שקטה, שפועלת בעיקר מאחורי הקלעים, בחן, בגובה העיניים ובצורה יסודית.

גורם בלשכת אשר אומר ל"כיכר השבת" כי "אין משימה שדודי זלץ לא יכול לעשות. בכל תחום ובכל עניין יש לו יד". בנוסף, נמנה זלץ על מייסדי קהילת האברכים בני תורה בביתר עילית, ומעסקניה הבולטים של קהילות האברכים בביתר ודור העסקונה הצעירה בדגל התורה.

גורם שהיה מעורה בבחירתו של זלץ, מסכם את אישיותו במשפט הבא: "על אישיותו של זלץ תעיד העובדה כי גם בלשכת יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני פעלו מאחורי הקלעים להביא לבחירתו, על כל המשתמע מכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר