4 חודשים לבחירות

מהפך בירושלים? ה'פלג הירושלמי' יריץ את חיים אפשטיין

תנועת 'בני תורה' של הפלג הירושלמי שוב טורפת את הקלפים כשהיא מודיעה כי תריץ שוב מועמד עצמאי בבחירות לעיריית ירושלים. המועמד יהיה נציגה במועצת העיר, סגר"ע חיים אפשטיין (חרדים)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

דרמה בבחירות לראשות העיר ירושלים: ארבעה חודשים לבחירות, תנועת "בני תורה" ("הפלג הירושלמי) מודיעה הבוקר (שישי) באמצעות ביטאונה הרשמי "הפלס" על הרצת מועמד מטעמה לראשות העיר.

מועמד התנועה לראשות העיר הוא חיים אפשטיין, שהוצב כמועמד "הפלג" גם בבחירות 2013. אז כזכור, הודיעו "הפלג" על הרצת מועמד נגד מועמד מרבית החרדים משה ליאון. לאחר מכן הסדק בתמיכה החרדי במשה ליאון נעשה רחב יותר, וחלקים באגודת ישראל התפצלו ותמכו בראש העיר ניר ברקת.

הערכות הן, כי הצבת מועמד לראשות העיר, הוא ניסיון להתמצב כשווים מול המועמדים לראשות, ומי שיבטיח להעניק יותר תופינים מבין המועמדים הרלוונטיים, יזכה לבסוף בתמיכתם.

ישנם שמעריכים, כי לא מן הנמנע שיתמכו לבסוף במועמד החרדי יוסי דייטש במידה ויקבלו את מבוקשם.

הפלס מסביר, כי ההחלטה להציב מועמד לראשות העיר מהווה המשך ישיר להוראתו של הגר"ש אויערבאך זצ"ל בבחירות הקודמות, שאושררה עתה שוב ע"י גדולי התורה של 'בני תורה'.

העיתון כותב, כי ההחלטה להתבדל מהמפלגות החרדיות האחרות נעשית במודע ובמכוון, והוסברה בשעתו כביטוי נוסף לחילוקי הדעות העמוקים בין החוגים החרדיים בשאלות מהותיות כמו היחס לחוק השוויון בנטל.

העיתון מרמז גם, כי אין סיכוי להגיע להסכמה בדבר מועמד חרדי מוסכם שייקבע ע"י המיינסטרים החרדי, כל עוד מצביעי 'בני תורה' סובלים, לטענתו, מהמפלגות החרדיות. על כך נכתב בידיעה, כי "הצורך הייחודי בייצוג ברשויות המקומיות ע"י נציגי בני התורה, בולט במיוחד בשנים האחרונות כאשר לנוכח רדיפות וחרמות ע"י המנגנון הפוליטי החרדי באשר הוא, נוצרה חובה בכינון גופים ייצוגיים ופעילים שיעמדו על זכויותיו של הציבור האיכותי של בני התורה".

בבחירות 2013 קיבלו "הפלג הירושלמי" מנדט במועצת העיר ומנו כ-7,000 קולות. בבחירות הקרובות עשויה להגיע המפלגה לשני מנדטים, לאחר שבני ישיבות רבים מרחבי הארץ מהתנועה קיבלו הוראה להעביר כתובת לירושלים על מנת להגדיל את הכוח בעיר הכי חשובה עבורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר