חוק הלאום: הדילמה של המפלגות החרדיות

במפלגות החרדיות מתלבטים כיצד לפעול בנושא חוק הלאום, כשהם מצד אחד, מחויבים לקואליציה וצריכים את תמיכת נתניהו בנוגע לחוק הגיוס אך מתנגדים לחוק הלאום (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

חוק הלאום צפוי להיות מובא מחר (שני) לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, זאת לאחר הנוסח המוסכם עליו הסכימו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט.

העובדה שבעקבות הסיכום ירד סעיף 7, שהיה עשוי לסייע לחרדים בהכרה בחינוך החרדי, כמו גם פרסומו של יאיר שרקי ב'החדשות', לפיו בתנועה הרפורמית מתכננים לנצל את הפרצות בחוק לטובת הרפורמים ונגד היהדות האורתודוקסית גורם לתחושת מבוכה בקרב הסיעות החרדיות, אשר מלכתחילה לא ״אהבו״ את החוק וזאת בלשון המעטה.

הסעיף שנמחק

המתנגד הנחרץ והבולט עד עתה הינו ח״כ ישראל אייכלר, שהצהיר כי מדובר בחוק גרוע ומיותר. בסביבתו אומרים, כי רק עוד תקופה עלול ליפול לנציגים החרדים האסימון על גריעותו של החוק והשפעתו לרעה על הציבור החרדי.

מנגד, בסביבתו של סגן השר ליצמן מבהירים, כי אגודת ישראל תתמוך בחוק זאת בהתאם למחויבות הקואליציונית. "אנחנו מחויבים להסכמים ועל כן נתמוך בחוק המדובר".

ב'דגל התורה' העניינים מסובכים עוד יותר. שם מלכתחילה הביעו התנגדות תקיפה לחוק וניסו לדחות אותו למושב הבא ואולי אף לעולם לא. ב'יתד נאמן' הובאה התנגדות נחרצת לחוק ואף בדגל הזכירו את שיתוף הפעולה עם הסיעות הערביות שעזרו להעברת חוק הגיוס בכך שנעדרו בהצבעה.

בסוף השבוע לאחר שינויים שונים בחוק, ריככו בדגל התורה את ההתנגדות וכעת שומרים על שתיקה. לדברי גורמים במפלגה, גם לסיעה הליטאית מחויבות לקואליציה ולהבטחה לראש הממשלה ולכן ההערכה היא שלא יתנגדו לחוק.

נציגי דגל התורה תקועים בין הפטיש לסדן. מחד הם צריכים את נתניהו ואת הליכוד שיתמכו בחוק הגיוס בו הם מצדדים (לאחר שינויים הכרחיים) ומאידך, הם זקוקים גם לתמיכתם בשתיקה של הסיעות הערביות. "צריך להסתדר פה עם כולם ולצאת בשלום מהכל", אומרים בדגל התורה הערב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר