מצלמות מעקב

ההוראה של אריה דרעי שתמנע זיופים בבחירות

שר הפנים אריה דרעי הורה למנכ"ל משרדו, להציב מצלמות במזכירויות הקלפיות בבחירות שייערכו בעוד פחות מארבעה חודשים • דרעי הסביר כי המטרה היא "טוהר הבחירות" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Noam Moskowitz/Flash90)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי הורה בצהריים (שלישי) למנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, המכהן כראש ועדת ההיגוי בבחירות לרשויות המקומיות, להציב מצלמות במזכירויות הקלפיות בבחירות לרשויות המקומיות שייערכו בעוד פחות מארבעה חודשים.

את ההנחיה העביר דרעי במהלך ישיבה במשרד הפנים שדנה בהערכות לבחירות המקומיות. במשרד הפנים מציינים כי שופט העליון בדימוס, אליקים רובינשטיין, בעת כהונתו כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המליץ לשקול הצבת מצלמות בקלפיות.

במהלך הישיבה עלה החשד לזיופים בקלפיות ביום הבחירות עצמו. כמו למשל, חברי ועדות קלפי שהצביעו במקום אנשים שלא הגיעו לקלפי ותופעות זיופים שנערכו בתום ההצבעה.

השר דרעי אמר: "טוהר הבחירות ושיקוף רצון הבוחר הם הדברים החשובים ביותר בבחירות דמוקרטיות. שמענו על מקרים רבים בבחירות קודמות, שרצון הבוחרים זוייף באמצעות תופעות פסולות שארעו בקלפיות".

לדבריו: "כדי להיאבק בתופעות אלה, אני רוצה להציב מצלמות בכל הקלפיות שיצלמו רק את המזכירות, מרוחקות לחלוטין מהקלפיות עצמן. באופן הזה טוהר הבחירות יישמר וכמובן ההצבעה החשאית של כל בוחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר