מתיחות בצפון

הלילה ברמת הגולן: בהלה בשל אזעקת שווא

תושבי רמת הגולן הוזעקו הלילה למרחבים המוגנים בעקבות אזעקת שווא שהופעלה סמוך לחצות. לאחר כמה דקות הודיע דובר צה"ל באופן רשמי כי זו אזעקת שווא בלבד (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ירי הפטריוט בשבוע שעבר מעל צפת (צילום: אלימלך גרסטל, צפת)

סמוך לשעה 00:33 בלילה נשמעה אזעקה ביישובי רמת הגולן שעוררה מטבע הדברים והמתיחות בגבול הצפון בהלה רבה, אך לאחר כמה דקות התברר כי מדובר באזעקת שווא.

בשבוע שעבר אירעו שני מקרים של ירי טילי פטריוט לעבר כלי טיס בלתי מאוישים שהגיעו מסוריה. מקרה אחד היה ביום שישי, תושבים רבים בצפת דיווחו על שובל שנראה בשמים והעריכו כי מדובר בשיגור טיל, ואכן זמן קצר לאחר מכן דווח על השיגור לעבר מטרה אווירית.

מצה"ל נמסר כי "שוגר טיל פטריוט של מערך ההגנה האווירי לעבר כלי טיס סורי בלתי מאויש שפעל במרחב החיץ". בצה"ל הוסיפו והעריכו כי "הכלי ככל הנראה יורט".

מדובר צה"ל נמסר עוד כי "צה"ל ימשיך לפעול מול ניסיונות הפרה של הסכמי הפרדת הכוחות משנת 1974, לא יאפשר הפרה של הריבונות הישראלית ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה".

המקרה הראשון, ביום רביעי האחרון גם אז שוגר טיל פטריוט לעבר כלי טיס בלתי מאויש שחצה את הגבול מסוריה וחדר לישראל. הכלי יורט מעל הכנרת ובעקבות היירוט הופעלה אזעקה ביישובים בדרום רמת הגולן ובעמק הירדן.

ביום רביעי המתינו בצה"ל 15 דקות עד שיירטו את המזל"ט, זאת כדי לבדוק אם מדובר בכלי טיס רוסי שכן באותה שעה התארח ראש הממשלה בנימין נתניהו במוסקבה אצל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לאחר מכן התברר, כי מדובר היה בכלי טיס ששוגר למטרות מודיעין ולא היה חמוש.

לפני כשלושה שבועות שוגר גם כן טיל פטריוט לעבר מטרה בצפון רמת הגולן, זאת לאחר שכלי טיס בלתי מאויש התקרב מכיוון סוריה לישראל. הטיל פספס את המטרה והכטב"ם התרחק מהגבול עם ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר