בגלל זכויות יוצרים

הניאו-נאצים לא יוכלו להשתמש בדמויות של פפה הצפרדע

'פפה הצפרדע', דמות סאטירית שפותחה כחלק מקומיקס והפכה בדיעבד לסמל של הניאו-נאצים, תיפרד מהקיצונים שאימצו אותה, לאחר שהיוצר תבע אותם (אקטואליה, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
איור של פפה הצפרדע (צילום מסך מתוך פייסבוק)

ה'דיילי שטירמר', אתר ניאו-נאצי מפורסם, הסיר כמעט את כל איורי 'פפה הצפרדע' המעטרים אותו, לאחר שיוצר הדמות המפורסמת, מאט פורי, תבע את הקיצונים על הפרת זכויות יוצרים.

'פפה הצפרדע' היא דמות שאויירה עבור סדרת ספרי קומיקס, אך גורמי ימין קיצוני וניאו-נאצים נוהגים להשתמש בה כדי לקדם מסרים אנטישמיים, ללא קבלת רשותו של יוצר הדמות, הקריקטוריסט והמאייר מאט פורי.

כך עשרות מאיורי פפה עיטרו את אתר האינטרנט הניאו-נאצי 'דיילי שטירמר', וברשת מתפרסמים 'ממים' (תמונות עם כיתוב) המכילים תוכן אנטישמי על חשבון פפה הצפרדע.

לאחר שפורי גילה כי הדמות שפיתח משמשת כסמל לאנטישמיות, החליט לפתוח בהליכים משפטיים כנגד האנשים שמפרים את זכויותיו כיוצר. ואכן, בעקבות איומי התביעות כנגד האתר הניאו-נאצי וגורמים נוספים, הוסרו מבין דפי האתר כ-90% מציורי פפה.

ספר ילדים באותו סגנון שתוכנן לצאת לאור, בוטל אף הוא, לאחר שפורי גילה כי בכוונת המוציאים לאור להשתמש לרעה בפפה הצפרדע.

ניאו-נאצים בהפגנה ביוון (צילום: שאטרסטוק)

במסגרת הקמפיין של פורי שנמשך כבר כמה שנים, הוא הצטלם עם שלט שעליו איור של פפה, וכיתוב "להציל את פפה".

יצויין כי למאט פורי יש עבודה קשה במלחמתו בניאו-נאצים: ה'דיילי שטירמר' סובל רבות מפריצת האקרים ולכן נאלץ להיסגר ולפעול מתוך אתרים ארעיים ולא רשמיים, מה שמקשה על ניטור הפעילות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר