פגישת המנהיגים

ראש ממשלת הונגריה לנתניהו: "האנטישמיות מתמעטת"

ויקטור אורבן, ראש הממשלה ההונגרי השנוי במחלוקת שמבקר עתה בישראל, קיים פגישה חיובית עם מקבילו, נתניהו • "בהונגריה יש אפס סובלנות לכל גילוי אנטישמיות" (מדיני)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
נתניהו וויקטור אורבן (צילום: קובי גדעון, לע"מ; צילום וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן נחת היום (חמישי) בישראל, לביקור ולפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישה דובר על הקשר בין המדינות והמלחמה המוצלחת באנטישמיות בהונגריה.

אורבן נחשב לימני קיצוני ולאומני הדוחה את הפליטים המוסלמים מארצו, ובשלב מסויים גם עלה חשש מפני יחסו ליהודים, אך התבטאויותיו, בפרט מאז ביקורו של נתניהו בהונגריה, מוכיחות כי הוא עושה הכל על מנת למנוע מהאנטישמיות האירופאית כל דריסת רגל בארצו.

"בהונגריה, כל מי שמצהיר על עצמו יהודי, יכול להרגיש בטוח", אמר אורבן בהצהרה משותפת לשני המנהיגים, והוסיף כי מדינתו "עשתה רבות על מנת לבנות מחדש את תרבות יהדות הונגריה". ההצהרה מצטרפת לשורת אמירות פרו-ישראליות של אורבן, בביקור זה ואף בהזדמנויות אחרות, זאת לצד פעילותה של הונגריה לטובת ישראל באיחוד האירופי.

בית כנסת בהונגריה (צילום: שאטרסטוק)

"האנטישמיות המודרנית נראית בצורה מובהקת באירופה. במערב אירופה האנטישמיות גוברת, ובמזרח היבשת - היא מתמעטת", אמר אורבן. לדבריו, "אחת הצורות של אנטישמיות היא התבטאויות נגד מדינת ישראל".

נתניהו שיבח את דבריו של אורבן, אותו כינה "ידיד ישראל". לדבריו, הוא ואורבן "מבינים כי האיום של האסלאם הרדיקלי הוא אמיתי ויכול לסכן את אירופה, אותנו ואת שכנינו הערבים. אנחנו קו החזית שמגן גם על אירופה‎". ראש הממשלה הודה לאורבן על שארצו תומכת בישראל בפורומים בינלאומיים ועל אירוחו בפורום וישיגראד.

"נוכל לומר לשנה הבאה, ואולי אפילו לשנה הזאת, בירושלים. ברוך הבא, ידידי", סיים ראש הממשלה נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר