סוער בפתח תקווה

הטלפון של אשת ראש העיר דפנה ברוורמן נפרץ, הוואטסאפ שוכפל

צוות חקירה מיוחד של המשטרה חוקר בימים אלו מי עקב והעתיק את הטלפון של דפנה ברוורמן, אשת ראש עיריית פתח תקווה, שכפל אותו ועקב אחר התוכן הרב שהכיל (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
איציק ברוורמן (צילום: כיכר השבת)

פתח תקווה סוערת: אתמול (רביעי) נחשף בעיתון "המקומון" בפתח תקוה, כי מכשיר הטלפון של אשת ראש העיר פתח תקווה, דפנה ברוורמן, היה תחת מעקב של גורם לא מזוהה לתקופת זמן שאינה ברורה, תוך כדי שאותו גורם משכפל למעשה את תוכנת המסרים "וואטסאפ" ולמעשה מאזין לכל התכתובת שעוברת במכשיר הטלפון של אשת ראש העיר.

המכשיר, כמו כל מכשיר טלפון אישי, מכיל מידע חסוי, ולאור מערכת הבחירות שבעיצומה, מכיל גם מידע רגיש מאוד בנושא ניהול מערכת הבחירות, ותכתובת עם פעילים ומנהלי הקמפיין, תוכניות עבודה, רעיונות ופרוספקטים, וכן הלאה. כמו כן רשימות הפצה של תומכים המכילות אלפים רבים מאוד של מספרי טלפון חשובים.

המשטרה פתחה בחקירה יסודית בעניין, תוך הבנת חומרת ורגישות הנושא. ומכשיר הטלפון של אשת ראש העיר נלקח ליחידת הסייבר של המשטרה ושהה שם מספר ימים על מנת לאמוד את חומרת ההאזנה, ובכך לנסות להגיע לזהות מי שעמד וביצע את המעשה החמור. כאשר לאור תקופת מערכת הבחירות, החשד באופן טבעי מופנה לעבר המתמודדים על כיסא ראש העיר המיוחל.

ממקורות יודעי דבר נמסר כי עם התפתחות החקירה, צפויים מעצרים בפרשה. יצויו כי צוות חקירה מיוחד פועל כדי לאתר את זהות מבצע הפשע ולאפשר מערכת בחירות הוגנת.

ממידע שהגיע ל"כיכר השבת" עולה, כי לפני כשבוע, פרסם אחד הפעילים המקורבים של מועמד בולט אחר לראשות העיר, פוסט ובו מידע רגיש שאליו היו חשופים שלושה אנשים בלבד. המידע היה ידוע רק לבעלת הטלפון, דפנה ברוורמן, ושני מקורבים מאוד לבעלה.

ברוורמן שהופתעה מאוד, חשדה מיד בהאזנת סתר ומיהרה לעדכן את בעלה והמידע הועבר למפקד תחנת המשטרה המקומית. בעקבות החשד, זומן מר אורי סבר, בעל משרד חקירות "תכלית חקירות", וערך בדיקה כוללת ברכבם של הזוג ברוורמן, בביתם, ובמכשירי הטלפון שלהם.

עם בדיקת מכשיר הטלפון של דפנה ברוורמן, קבע סבר, כי הטלפון שוכפל ככל הנראה ב-2 ליוני שנה זו, ונמצא מזה כחודשיים תחת מעקב גורם כלשהו.

למעשה, קובעים גורמים המעורים בעניין, כי המזל שיחק מאוד לברוורמן. אלמלא ההדלפה המקרית הזו, איש לא היה יודע כי הטלפון חשוף להאזנה ולמעשה כל מערכת הבחירות היתה מתנהלת כשמישהו צופה ויודע כל תנועה מתנועותיו של ראש העיר איציק ברוורמן, של פעיליו, ושל מנהלי הקמפיין שלו. ללא ספק, לו זה היה קורה, זו היתה מכה קשה למערכת הבחירות שלו.

המידע שנחשף, גרם לכעס רב במערכת הפוליטית המקומית. מקורב לזוג ברוורמן מסר היום ל"כיכר השבת": "אנשים כאן בהלם. לא חשבנו שנגיע לכזו מערכת בחירות מפחידה וירודה. יש תחושה של פחד, השמצות גסות וקשות ברשתות החברתיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר