בערב אחד

ירו ב-4 אירועים, שדדו תחנות דלק ונעצרו. צפו

המשטרה עצרה שני נאשמים, שבערב אחד ירו בארבעה אירועים שונים, שדדו 2 תחנות דלק וניסו לשדוד תחנת דלק נוספת. היום הוגש נגדם כתב אישום חמור • צפו (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה עצרה שני נאשמים, שבערב אחד ירו מרובה קרלו בארבעה אירועים שונים, שדדו 2 תחנות דלק, ניסו לשדוד תחנת דלק נוספת. היום (חמישי) פרקליטות מחוז חיפה הגישה נגדם כתב אישום חמור ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.

החקירה החלה לפני כחודש, כאשר במוקד 100 של משטרת ישראל התקבלה הודעה לפיה רעולי פנים הגיעו למתחם בתים בעיר טמרה, ברכב מסוג מזדה ,323 ללא לוחיות זיהוי, וירו לעבר בית ורכב במקום ונמלטו. שוטרים הוזנקו למקום פתחו בסריקות לאיתור הרכב והחשודים כאשר במקביל חוקרי המשטרה החלו באיסוף ממצאים.

לאחר זמן קצר, בעוד השוטרים עסוקים באיתור הרכב והחשודים, במוקד 100 מתקבלת הודעה על רעולי פנים שהגיעו לתחנת דלק פרטית בשם STAR בכביש 781 ירו באוויר, שדדו מהמתדלק מאות שקלים ונמלטו מהמקום.

בעוד השוטרים פורסים מחסומים ומסוק משטרתי מהמערך האווירי של משטרת ישראל עולה לאויר, מתקבלות הודעות ממוקד 100 על שוד נוסף של תחנת דלק בשם STAR וניסיון שוד של תחנת דלק פז באעבלין.

כוחות משטרה ביצעו סריקות נרחבות לאיתור החשודים, לבסוף, שוטרים שפעלו באחד המחסומים שנפרסו, זיהו את הרכב החשוד אשר לא נענה לקריאות המשטרה לעצור ונמלט מהמקום, תוך כדי שהוא מנגח את אחת הניידות. בהמשך, לאחר מרדף רגל,י נעצר הנאשם, מוחמד סמאר בן 24 תושב טמרה, הרכב בו נמלטו החשודים נתפס גם הוא ובהמשך לאחר פעולות חקירה מיומנות נעצר גם הנאשם השני, רפיק המאם בן 24 תושב טמרה, אשר הספיק להורות לזוגתו לגשת לתחנת המשטרה ולדווח על גניבת הרכב שלו במטרה לטשטש את הראיות נגדו.

לאחר חקירה מקצועית ואינטנסיבית של צוות חוקרים מיוחד במרחב גליל עלה כי בין הנאשם רפיק לתושב טמרה התפתח סכסוך. בשל כך החליט הנאשם להשיג נשק ולירות לעבר הרכב של המתלונן ובאותו היום כאשר פגש במתלונן איים עליו ואמר לו כי עוד היום הוא ירה על הרכב שלו.

הנאשמים הצטיידו בנשק, הורידו את לוחית הזיהוי מהרכב במטרה שלא יזהו אותו ונסעו לכוון ביתו של הקורבן כשהם רעולי פנים, בדרך עברו ליד מסגד, המתפללים שיצאו מהתפילה הבחינו ברכב שנראה להם חשוד והחלו לצעוק לעברם, הנאשמים לא התבלבלו וירו באויר במטרה להבריח אותם בכדי שיוכלו להגיע לביתו של המתלונן. שם הם ירו לעבר הבית והרכב וגרמו לנזק של אלפי שקלים.

הנאשמים המשיכו במסעם לבצע שודים בתחנות דלק. בתחילה סמוך לשעה 20:00 הגיעו לתחנת דלק STAR בכניסה לכפר שפרעם, הנאשם רפיק שדד מהמתדלק 1500 שקל לאחר שירה באוויר 2 יריות ובהמשך לפני שהסתלק ירה יריה נוספת.

משם המשיכו הנאשמים לתחנת דלק STAR הסמוכה לכפר אעבלין, הנאשם דרך את הנשק בנוכחות המתדלק וצעק לו להביא אליו את כל הכסף שברשותו. הנאשמים שדדו מהמתדלק סך של 2,500 שקל ועוד סכום כסף קטן.

משם, הנאשמים שמו את פעמיהם לעבר תחנת דלק פז באעבלין, בעל המקום והמתדלק שהבחינו בנאשמים מגיעים כשהם רעולי פנים, הסתתרו. הנאשם רפיק נכנס לתחנה, ניסה לפתוח את הקופה ולאחר שלא הצליח גידף את בעל המקום וירה לעבר החלונות שהתנפצו מהירי.

סמוך לשעה 21:20 הנאשמים סיימו את מסע הירי שלהם. הנאשם רפיק הסתיר את הנשק והם נסעו לתדלק את הרכב שלהם בתחנת הדלק כאוכב ואף רכשו שם מוצרים שונים בחנות הנוחות הצמודה לתחנה, ועל הכל הם שילמו באמצעות הכסף ששדדו.

כוח שיטור שהיה בניידת משטרה שדווח על האירועים בהם היה מעורב רכב התואם את תיאור המזדה, הבחין בהם והחל במרדף.

הנאשמים נמלטו מפני הניידת, בנסיעה מהירה, לא שעו לכריזות השוטרים לעצור ורק הגבירו את מהירות נסיעתם תוך כדי שהם עוקפים רכבים תוך חציית קו הפרדה רצוף, נוסעים מימין ומשמאל, מתחמקים מחסימה של ניידות שהועמדו לאורך נתיב הימלטותם, התנגחו בניידת משטרה עד שלבסוף פנו אל כביש צדדי ומשם נמלטו רגלית.

השוטרים רדפו אחר הנאשמים והצליחו לעצור את הנאשם מוחמד כאשר הנאשם רפיק הצליח להימלט, לבסוף לאחר פעולות חקירה יסודיות הוא נעצר גם.

מעצרם של שני הנאשמים הוארך מפעם לפעם בבית משפט השלום עכו והיום לאחר חקירה מקצועית ואינטנסיבית שבה נגבו עשרות עדויות, גובשה תשתית ראייתית כנגד הנאשמים ופרקליטות מחוז חיפה הגישה נגדם כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה בין היתר בעבירות של שוד, עבירות בנשק וכו' והוגשה נגדם גם בקשה למעצרם עד תום ההליכים.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל פועלת בכל המישורים הגלויים והסמויים תוך הפעלה של אמצעים טכנולוגיים מתקדמים במטרה לאתר את אותם עבריינים הפוגעים בשגרת החיים ובביטחון האזרחים ולהרחיקם מסביבת החיים של התושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר