עַל-זֶה הָיָה דָוֶה לִבֵּנוּ

תל אביב נגד תשעה באב: מסעדות פתוחות - בניגוד לחוק

מסעדות בשדרות רוטשילד בתל אביב פתחו אמש, ליל תשעה באב, את שעריהן ולקחות רבים נראו סועדים ברחובה של עיר • תושב העיר: "זו בושה וחרפה" • אלנתן: "מצפה שתפתח חקירה" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חילול תשעה באב בתל אביב (באדיבות המצלם)

חלק מרחובות תל אביב נראו אמש (מוצאי שבת) ליל תשעה באב כיום חול רגיל כאשר מסעדות רבות פתחו את שעריהן בניגוד לחוק.

בתיעוד שהגיע לידי "כיכר השבת", משדרות רוטשילד בתל אביב, ניתן לראות מסעדות רבות פתוחות, בניגוד לחוק, ולקוחות סועדים ברחובה של עיר.

כזכור, בשבוע שעבר יצאה סיעת "חילונים ירוקים" בעיר בקמפיין לפתיחת עסקים בתשעה באב והציעה לבעלי החנויות שמתכוונים להפר את החוק לתלות שלט "פתוח בתשעה באב".

אחד מתושבי העיר שאינו צם בתשעה באב, תוקף בשיחה אם "כיכר השבת" את החנויות ואומר כי "זו בושה וחרפה, למרות שאני לא שומר שבת ולא צם בתשעה באב - אני יהודי, אני מזועזע איך אנשים דורסים את הרגשות של התושבים ולא מכבדים את יום האבל הלאומי, וכל זה תוך כדי רמיסת החוק".

"איפה העירייה? איפה היועץ המשפטי?", הוא תוהה, "אנשים עוברים על החוק בריש גלי ואתם לא עושים כלום. ומה עם הסיעה הזאת שמעודדת את זה? זו תמיכה בעבריינות".

יצוין כי בתיעוד שפורסם ב-ynet נראו פקחי עיריית תל אביב פושטים על אזורי בילוי בעיר בדרישה מבעלי העסקים לסגור אץ שעריהם. אחד הפקחים הסביר כי "אנחנו מדינה יהודית, כאן זה לא איראן, אנחנו כרגע בתשעה באב ובתשעה באב כולם צריכים לסגור".

יו"ר שס בעיר וחבר המועצה, נתן אלנתן אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הזדעזע לשמוע על כך שחנויות החליטו לעשות "חוכא ואיטלולא" מהחוק, כלשונו. "אין לי ספק שהקמפיין שנוהל בידי גורמים פוליטיים בעיר לעידוד פתיחת עסקים בתשעה באב, בניגוד לחוק, גרם לחנויות מסוימות לפתוח את שעריהם", הוא אומר.

אלנתן מוסיף כי "אני מצפה מראש העיר, רון חולדאי, להורות לגורמי אכיפת החוק בעיר לעשות את עבודתם ולהטיל קנסות על מפרי החוק. כמו כן, אני מצפה שתפתח חקירה כנגד אלה שפעלו לעודד את ביצוע העבירה הזאת".

לסיום אומר לנו אלנתן כי "בתשעה באב אנו מתאבלים על חורבן בית המקדש שנחרב בגין שנאת חינם. חבל שקומץ אנשים בחרו לנצל את היום העצוב הזה לעשיית הון פוליטי ועל הדרך לפלג בין תושבי העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר