תוקפים שוב?

דיווחים בסוריה: מטוסי חיל האוויר תקפו שוב מטרות סוריות

התקשורת הסורית הרשמית טוענת כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו הערב מטרות בסוריה. על פי דיווחים של כלי תקשורת של חיזבאללה, היעד לתקיפה הישראלית - מרכז מחקר מדעי (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית נוספת: סוכנות הידיעות הסורית הרשמית - סאנ"א דיווחה הערב (ראשון) כי מטוסי קרב ישראלים תקפו מטרות באזור חמה ומסיאף בצפון-מערב המדינה. על-פי כלי תקשורת בלבנון, התקיפה בוצעה משטח לבנון. ברשת אל מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, דווח גם על המטרה - מרכז למחקרים מדעיים.

כרגיל, בישראל לא הגיבו לטענות ולא נמסרה כל התייחסות רשמית לדיווחים הסורים.

כזכור, לפני כשבוע וחצי תקף צה"ל שלוש עמדות צבאיות בסוריה, בתגובה לחציית כלי טיס סורי בלתי מאויש שיירט צה"ל. ברשת אל ג'זירה דווח, כי צה"ל תקף בעזרת מל"ט וכן מהקרקע אתר של חיזבאללה במחוז קוניטרה. לדיווחים על התקיפה, קדם דיווח על מסוק ישראלי שחג באזור הגבול. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה אז, כי התקיפה בוצעה נגד בסיסי צבא אסד.

הדיווחים על התקיפה מגיעים כמה שעות לאחר שצה"ל השלים מבצע חשאי לחילוץ כ-800 פעילים בארגון הסורי האזרחי "הקסדות הלבנות" יחד עם בני משפחותיהם משטח הלחימה בדרום סוריה. הפעילים הועברו על ידי ישראל באוטובוסים לשטח ירדן. בהודעה שמסר תחילה דובר צה"ל הובהר כי ישראל אינה מתערבת בלחימה הפנימית בסוריה, וממשיכה לראות במשטר הסוריה כאחראי לכל הנעשה בשטחו.

הסורים הועברו קרקעית בחסות הלילה, באוטובוסים, מסוריה לישראל ומשם לירדן תחת אבטחה וליווי צה"לי. המהלך בוצע תחת מעטה חשאיות כדי לא לפגוע בחיי הפעילים הסורים ועל רקע הכיבוש הגולן הסורי בימים אלה מחדש על-ידי צבא אסד.

משם אמורים הפעילים להמשיך לאחת משלוש מדינות שהתחייבו בכתב לקלוט אותם: בריטניה, קנדה וגרמניה. חברי הארגון ישהו בירדן כשלושה חודשים טרם העברתם ולפי הדיווחים, אין לירדן כל מחויבות כלפיהם. דובר משרד החוץ הירדני מוחמד אל קייאד אישר כי ירדן הסכימה לקבלת הפעילים כחלק ממהלך שנובע "מסיבות הומניטריות".

במקביל, דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של צה"ל ביצע תקיפה לעבר חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה מצפון רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר