פרשנות

מועמדותו של דייטש תלויה בהכרעה בתוך דגל התורה

ערב התכנסות מזכירות אגודת ישראל והתגבשותה של הסיעה החסידית סביב מועמדותו של יוסי דייטש לראשות עיריית ירושלים, מתברר כי זו קשורה גם ליחסים ולהכרעה באחות הליטאית • טור פרשנות (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דייטש עם יו"ר דגל התורה גפני (צילום ארכיון: משה גולדשטיין)

מחר (שלישי) בשעות הערב צפויה להתכנס מזכירות אגודת ישראל בירושלים לאשר באופן פורמלי את מועמדותו של יוסי דייטש לראשות עיריית ירושלים. בכך יצלחו ב'שלומי אמונים', סיעתו של דייטש, שלב נוסף לקראת כיבוש עתידי אפשרי של הלשכה בכיכר ספרא.

ראש הסיעה סגן השר מאיר פרוש וסגן השר יעקב ליצמן ('המרכזית'), מעניקים לאחרונה גיבוי חד משמעי למועמדותו של דייטש, כאשר על פי ההערכות גם שאר הגורמים במפלגתם אגודת ישראל ייאלצו ליישר קו ולהביע בו תמיכה רשמית.

לדברי בכירים במפלגה החסידית, דייטש צפוי בימים הקרובים להיכנס למעונם של גדולי האדמו"רים ולקבל את ברכתם, ובנוסף מתוכנן בעתיד הקרוב גיבוי רשמי של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

אלא שבשלומי אמונים מבינים כי לא ניתן להסתמך על תמיכה חסידית בלבד, וכי יש לעשות זאת בתיאום ובשיתוף פעולה עם הסיעה הליטאית דגל התורה, וכאן המועמדות נתקלת - לפחות בשלב זה - בקשיים.

מתברר, כך נודע ל"כיכר השבת", כי למרות רצונו של האיש החזק בדגל התורה בעיר הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק לקבל אישור למועמדותו של דייטש בבתי גדולי ישראל, הרי שאור ירוק שכזה טרם ניתן.

יוסי דייטש משוחח עם הרב סולובייצ'יק (ארכיון: באדיבות המצלם)

בנוסף, גורמים בכירים בתנועה ובראשם יו"ר דגל התורה ח״" משה גפני מתראיינים לתקשורת וחוסמים בפועל, ברמזים כאלו ואחרים, תמיכה אפשרית במועמדותו של דייטש, כשלטענתם "לא יתכן שנבקש להשוות את יחסי הכוחות ברשימה למועצת העיר, משום שאנחנו הרוב החרדי בירושלים, ובמקביל נתמוך במועמד חסידי; אם יש לנו רוב ליטאי, מדוע שהמועמד לראשות העיר לא יהיה מדגל התורה?".

בשלומי אמונים כאמור מבינים שיש לפעול יחד עם דגל התורה, ועל כן נזהרים מלכנות את האירוע מחר כהכרזת מועמדות.

במקביל, ביום רביעי צפויים להתכנס חברי הנהלת דגל התורה בבית המפלגה שבבני ברק, שם הם יסכמו את מושב הקיץ של הכנסת וכן יקבלו החלטות במישור המוניציפלי.

ראשי דגל התורה בירושלים עם הגר"ב סולובייצ'יק וגפני (ארכיון כיכר השבת)

"השאלה הגדולה הינה, מהו הכיוון אליו יילכו ב'דגל'", אומר בכיר באחת המפלגות החרדיות. "האם יכריזו על תמיכה בדייטש? יריצו מועמד משלהם? פינדרוס? יחלו במשא ומתן? יודיעו על תמיכה בליאון? יבקשו לערוך סקר כדי לבדוק אם הוא יכול להשיג תמיכה חילונית?. הכל פתוח", הוא מסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר