הבחירות בי-ם; אלקין מול דייטש

בכיר הליכוד דוד ביטן: 'החרדים אף פעם לא יחד; לכן יפסידו'

תמיכת נתניהו בזאב אלקין לראשות העיר י-ם, זמן מה לפני הצגת מועמדותו של יוסי דייטש במירוץ לתפקיד, חילצה ממקורבו של רוה"מ פרשנות המעמידה את מצב החרדים בבירה באור עגום (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ח"כ דוד ביטן (צילום: Miriam Alster/Flash90)

לאחר הודעת התמיכה היום (שלישי) של ראש הממשלה בזאב אלקין כמועמד הליכוד לראשות עיריית ירושלים בבחירות הקרבות, ומעט לפני הצגת המועמדות של יוסי דייטש הערב, הסביר מקורבו של נתניהו, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, את הרקע להודעה.

בראיון לרן בנימיני ויגאל גואטה, לתוכנית 'כאן הערב' ב'כאן רשת ב', טען בכיר הליכוד כי לקח לראש הממשלה זמן לתמוך באלקין "בגלל בעיות פוליטיות אחרות", כשהוא מרמז לדיווחים על לחציהם של יו"ר ש"ס השר דרעי ויו"ר ישראל ביתנו השר ליברמן לא לפגוע בסיכויי המועמד משה ליאון מקורבם.

דבריו של ביטן (באדיבות התוכנית 'כאן הערב' ב'כאן רשת ב')

לפי הפרשנות המרתקת של ביטן, "אלקין ינצח בכל מקרה: החרדים אף פעם לא הולכים ביחד, לכן הם יפסידו; המצב בסדר... אלקין מקבל תמיכה מאסיבית מהכיפות הסרוגות, והם שליש מהאנשים. הוא קיבל תמיכה מבחינת ראש הממשלה ומהציונות הדתית. היו בעיות פוליטיות בעניין, והיה חשוב לסדר אותן. זה לא רק מה יהיה בירושלים, נתניהו מסתכל על הכל".

"נתניהו מאוד חזק בירושלים, ולדעתי הוא ינצח בכל מקרה, ללא תמיכת נתניהו. עכשיו יש לו סיכויים הרבה יותר גדולים", סיכם ביטן.

בתגובה לדבריו אלו, אמר הערב סגן שר החינוך מאיר פרוש, פטרונו של דייטש: "אנחנו נראה לך ביטן; אנחנו נלך ביחד".

השידור החוזר מהכרזת מועמדותו של דייטש. צפו

באשר לסכסוך הפנימי בליכוד, בין הסניף בירושלים לבין השר זאב אלקין, אמר יו"ר הקואליציה: "החלטנו שלא נלך נגד הסניף המקומי. הם דרשו ממנו שירוץ בראש רשימה כפי שהיא, והוא רצה שינוי ולא הגיעו להסכמה, אז הם לא רצים ביחד".

האזינו לדבריו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר