חוצה יבשות

במבצע דרמטי: סרבן הגט העבריין נלכד, העגונה שוחררה

במבצע מיוחד, אותו מגדירים בבתי הדין כ"דרמטי וחוצה יבשות", הצליחו שליחי בית הדין לשחרר עגונה ו'להפשיר' את התנגדותו של סרבן הגט שהינו עבריין נמלט (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות בתי הדין)

במבצע מיוחד, "דרמטי וחוצה יבשות", הצליחו שליחי בית הדין הרבני לשחרר עגונה ו'להפשיר' את התנגדותו של סרבן הגט שהינו עבריין נמלט.

עבריין ישראלי, חבר כנופיית פשע מסוכנת, הסתבך בשוד אלים, פצע קשה את המאבטח והפך אותו לנכה. הוא נלכד, נידון למאסר ממושך וישב 5 שנים בבית הסוהר. עם שחרורו מהכלא, הוא נתבע לפצות את המאבטח הנכה במיליוני שקלים וגם אנשי המאפיה חיפשו אותו בשל חובות שונים. בעקבות זאת, נמלט האיש מהארץ כדי לחמוק מאימת הנושים, כאשר הוא משאיר את אשתו עגונה בישראל.

אנשי אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים הפעילו צוות של חוקרים פרטיים, בראשותו של החוקר ויקטור סננס, והוא אכן הצליח לאתר את כתובתו של סרבן הגט, אי שם בעיירה נידחת באחת ממדינות ברית המועצות לשעבר במרחק של 600 ק"מ מהעיר מוסקבה.

בבית הדין מספרים כי "הנהלת בתי הדין הרבניים ואנשי אגף העגונות קיבלו החלטה אסטרטגית להטיס את אשתו העגונה ואת בתו מישראל לרוסיה ולשגר אותם יחד עם רב וסופר דיינים רוסי לאותה עיירה. אנשי הצוות איתרו את מקום מגוריו של העבריין סרבן הגט, הפתיעו אותו באשמורת הבוקר ובקשו כי באותו המעמד הוא ייתן גט לאשתו בו במקום - כפי שהבטיח שוב ושוב כשהיה בכלא שהוא ייתן לה גט מיד עם שחרורו מבית הסוהר".

תחילה סירב האיש בתקיפות אבל לאחר שהוסבר לו כי אם לא ייתן גט, הוא ייחשף לגורמים השונים המבקשים את נפשו וכספו, הוא נאות לגרש בו במקום את אשתו כדת משה וישראל. דיין סופר סת"ם ושני עדים כשרים הגיעו במיוחד לעשות את מלאכתם, וכל זאת אי שם בעיירה רוסית נידחת.

מנהל בתי הדין הרבניים הדיין הרב דוד מלכא בירך את ראש אגף העגונות הרב אליהו מימון ואת החוקר הפרטי של האגף ויקטור סננס וכל המסייעים בעבודת קודש זו על האומץ, התושייה ומסירות הנפש ואמר כי "זהו מסר לכל סרבני הגט הנמלטים כי בסופו של דבר יאותרו בכל פינה נידחת בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר