אלו החופים הכשרים

עסקני צניעות: "לא להיכשל חלילה במראות בחופים"

ארבעה חופים חדשים הוכשרו השנה כ'נפרדים' להנאת הרוחצים, ובאגודה למען טוהר המחנה מפרסמים את הרשימה המלאה, לצד הנחיות והמלצות ל'שמירת העיניים' בכל החופים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לידיעה (צילום: 'טוהר המחנה'. תמונה ראשית: Abir Sultan/Flash 90)

עם תחילתה של תקופת 'בין הזמנים', מודיעה היום (רביעי) האגודה למען טוהר המחנה, כי החופים הנפרדים שהוכשרו כראוי לציבור בישראל, הם אלו שבהרצליה, אשדוד, חיפה, נתניה, עכו ונהריה. כך גם בכינרת הוכשרו החוף הנפרד בטבריה וחוף כינר בטבריה, ובים המלח - נווה זוהר.

לפי ההודעה, החופים בראשון לציון, שרתון וקרית חיים "פסולים בתכלית". המאמצים להכשיר את חופי הים בבת ים, אשקלון וחדרה, נמשכים לדברי עסקני הצניעות שמטפלים בנושא זה.

בכך מתווספים ארבעה חופים לרשימת החופים הכשרים, כשהבולט בהם הוא חוף אשדוד, שהדעות כלפי 'כשרותו' היו כזכור שנויות במחלוקת, עד ש"בהשתדלות שר הפנים אריה דרעי", כפי שאומרים באגודה למען טוהר המחנה, הוסדר בו פיקוח הדוק כדי שהגולשים מהחוף הסמוך המעורב לא יכנסו אליו, הוארכה המחיצה המפרידה במקום בעוד כ-10 מטר והותקן בו ברזנט לשם כך.

לפי הנחיות העסקנים, "מכיוון שבימים שהים נוח, ניתן להיכנס אף מעבר למחיצה בחוף באשדוד, וקשה מאוד להכניס עוד את המחיצה בעומק הים, יש להקפיד שלא לעבור את המחיצה וללא להיכנס לעומק הים. ולאלו שבכל אופן נכנסים, אזי ניתן להיכנס רק מול סוכת ההצלה ולא ליד המחיצות, כדי לא להיכשל חלילה במראות החופים הסמוכים".

בנוסף, הרבנים המליצו מאוד לדבריהם להגיע לחוף אשדוד בשעות הבוקר מ-7 עד 9, ש"אז הזמן נוח הן מהבחינה הגשמית והן מהבחינה הרוחנית, כשעדיין החופים הסמוכים ריקים מאדם - לעומת החופים הכשרים הנוספים שנפתחים רק בשעה 8:30 בבוקר"

לדבריהם, "גם מההיבט הגשמי", נוספו בחוף שיפורים גדולים: נבנתה רמפה ייעודית כדי להנגיש את החוף לנכים, נבנה בעלות תקציבית גדולה עוד מתחם שלם של מלתחות ומקלחות לתועלת המתרחצים ונבנה שביל גישה מבטון מהמלתחות עד לקו המים.

גם בחוף הרצליה הושקעו מאות אלפי שקלים כדי שהוא יוכשר "על הצד היותר טוב", ובנוסף נסללה השנה דרך מיוחדת, עוקפת, בכניסה לחוף, בהשקעה כספית אדירה. כך גם הוכשרו הסככות והמתקנים בחוף, ונבנתה עוד גדר נוספת משני צדי החוף, שיצרה שטח סטרילי מהחופים הסמוכים.

יצוין, כי הכניסה לחוף בנהריה, שנמצא ליד המרינה והוכשר השנה לראשונה, היא דרך בית הספר לשייט, רחוק מהכניסה של החוף המעורב.

גם בעכו, נבנה כאמור השנה לראשונה חוף חדש, במימון משרד הפנים. מיקומו הוא מאחורי המרכז הרפואי לבריאות הנפש 'מזור', ולפי עסקני האגודה מדובר בחוף ענק ומושקע, שכולל מבנה קבע של מקלחות ומלתחות, ו"מעלתו הגדולה היא, מכיון שהוא נמצא בתוך לגונה עם שוניות אבן, שיוצר שובר גלים טבעי לחוף, והוא נוח כמו בבריכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר