'צבע אדום' בדרום

קצין נפצע וצה"ל תקף בעזה; חמאס: "פשע שיוביל לעונש"

הולכים ונחשפים פרטי התקרית בה נפצע קצין צה"ל, שהובילה למתקפה נגד יעדי חמאס ברצועה: מתברר, כי צלף פלסטיני ניצל הגעת כוח ישראלי כדי להרחיק ילדים מגדר הגבול, ופתח באש (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג באב תשע"ח | 25.07.18
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

אזעקת צבא אדום נשמעו הלילה (רביעי) מספר פעמים בישובי עוטף עזה, בשל שיגורי רקטות מעזה לישראל. מעט הרקטות שנורו נפלו בשטחים פתוחים או בים.

במקביל, ‏ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות ביטחונית טלפונית עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל, בעקבות האירועים הביטחוניים, גם בצפון.

בתוך כך, פרטי התחקיר הראשוניים של תקרית הירי בגבול עזה, בה נפצע קצין צה"ל מאש צלף פלסטיני, הולכים ומתבררים.

כעת נראה, כי כוח צה"ל הגיע למקום, במטרה לטפל בהפרת סדר של ילדים בקרבת הגדר, ובאותו רגע נפתחה לעברו אש צלפים מכיוון עזה, שפצעה את הקצין באורח בינוני.

דובר צה"ל עדכן כי "באירוע הירי שהתרחש מוקדם יותר הערב בדרום רצועת עזה נפצע קצין צה"ל באורח בינוני. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים".

מבית החולים 'סורוקה' נמסר כי "בשעות הערב פונה לביה"ח פצוע במסוק מאזור כיסופים. עם הגעתו הועבר לחדר ניתוח כשמצבו מוגדר בינוני-קשה".

פרופ' ג'ילברט סבג, מנהל מחלקה כירורגית ב' בסורוקה עדכן כי "הפצוע פונה לחדר הטראומה כשהוא סובל מפצע ירי חודר באזור הבטן ובית החזה. הוא הועבר לחדר ניתוח ומצבו מוגדר כעת בינוני".

כזכור, בעקבות התקרית, יצא הערב צה"ל למתקפה נגד עמדות חמאס לאורך רצועת עזה, בירי ארטילרי.

במקביל, בעזה דיווחו על לפחות שלושה הרוגים כתוצאה מהתקיפה הישראלית, ועל עוד מספר פצועים. בשל כך אמר דובר חמאס פאוזי ברהום: "ההיקף של ההסלמה הזו על עזה משקפת את כוונותיה של ישראל להרוג. הנהגת הכיבוש צמאת הדם מבצעת פשעים שאי אפשר לשתוק עליהם. ההתנגדות לא תוותר על חובתה להגן על העם הפלסטיני ותגיב על התוקפנות הזו".

גם בג'יהאד האיסלאמי הגיבו לאירועים והודיעו: "הפשע שישראל ביצעה היום ברצועת עזה לא יעבור ללא עונש. אנחנו בוחנים את כל אפשרויות התגובה לפשע זה. על האויב לדעת כי ההחלטה על פתיחת מערכה וסיומה לא נמצאת בידו. אנחנו דבקים במשוואה - ירי יענה בירי".

מדובר צה"ל נמסר: "תקפנו באמצעות טנקים שבע עמדות צבאיות של ארגון חמאס לאורך רצועת עזה, בתגובה לירי מחבלים לעבר כוח בדרום רצועת עזה".

ממועצת אשכול נמסר: "נשמעים הדי פיצוצים וישנה תנועת כוחות בטחון עקב אירוע ביטחוני צבאי על הגדר. אנחנו בקשר עם הצבא ועוקבים אחר הדברים".

תקיפת צה"ל הקודמת (צילום: דובר צה"ל)

כזכור, בערב שבת האחרון נורה למוות חייל צה"ל אביב לוי הי"ד, אף הוא מירי צלפים שבוצע מכיוון רצועת עזה. בעקבות כך יצא צה"ל לסבב תקיפות נרחב, בו הושמדו עשרות מטרות טרור.

לאחר מספר שעות נרגעו הרוחות, ולאחר מכן טענו בישראל כי חמאס הוא שהעביר מספר פניות להפסקת אש, שנענו משום שאלו כללו לכאורה גם התחייבות להפסקת "טרור העפיפונים".

במשך השבוע שחלף אכן הופחת באופן דרמטי שיעור בלוני התבערה שהופרחו מעזה לישראל, ורק כמה מהם הגיעו והציתו שריפות בודדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר