תסמיני אפרטהייד

בגלל חוק הלאום: ח"כ זוהיר בהלול מתפטר מהכנסת

"אצטרך לתת תשובות לנכד שלי שישאל אותי האם הייתי בכנסת כשחוק הלאום עבר. כעת אוכל להגיד לו שלא", כך אמר ח"כ זוהיר בהלול במהלך ראיון שהעניק בסוף השבוע (חדשות)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: Gili Yaari / FLASH90)

בעקבות העברתו של חוק הלאום בכנסת, הודיע הערב (מוצ"ש) ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) כי הוא מתפטר מתפקידו כח"כ. "חוק הלאום מעביר את האוכלוסייה הערבית באמצעות חוק יסוד מחוץ לתוואי השוויון במדינת ישראל". אמר בהלול במהלך ראיון ב"החדשות".

"אצטרך לתת תשובות לנכד שלי", דברי בהלול, "שישאל אותי האם הייתי בכנסת כשחוק הלאום עבר. כעת אוכל להגיד לו שלא. התפטרתי נגד החוקים הקשים שהיו צריכים להוציא את הציבור הישראלי לרחובות"

בהלול טוען כי חוק הלאום הוא חוק עם מאפיינים של אפרטהייד. "לא יכול להיות שאני אקבל את התנאים של הגדרת המדינה מחדש שהופכת למדינה עם תסמינים של אפרטהייד". "אנחנו אזרחי מדינת ישראל, ילדי המדינה הזו" הוסיף בהלול. "אנחנו היינו פה לפני 48, כל השורשים שלנו תקועים באדמה הזו"

בהלול מתנצח עם ראש הממשלה. ארכיון (ערוץ הכנסת)

בהלול שמכהן כח"כ במפלגת המחנה הציוני אף מתח ביקורת על המחנה שלו עצמו, מחנה השמאל. "יש לי אכזבה מהמחנה שלי למרות שהוא מנסה להיאבק," אמר בהלול. "אבל זו אופוזיציה אימפוטנטית, היא מתעסקת בלגעת בכמה שיותר אנשים ומוותרת על הערכים שלה".

התפטרותו של ח"כ בהלול אינה בעלת השפעה כלל מאחר שהוא היה באופוזיציה, אך הינה בעיקר 'אמירה' כהתנערות מחוק הלאום שלדעתו הינה רעה. עם תום פגרת הקיץ של הכנסת תיכנס התפטרותו לתוקף, ולכנסת, מבטיח בהלול הוא לעולם לא יחזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר