מחצית הקדנציה

נשיא בית הדין: העומס המוטל על הדיינים הינו בלתי אפשרי

במעמד 'לחיים' בלשכת הרב הראשי ובהשתתפות הראשל"צ הגר"ש עמאר נכנס הגר"ד לאו לתפקיד נשיא בית הדין: "העומס המוטל על הדיינים הוא בלתי אפשרי, אפעל להגדלת מספר הדיינים" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מעמד ה'לחיים', היום (צילום: חיים גולדברג )

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו נכנס היום (ראשון) לתפקידו החדש כנשיא בית הדין הגדול וסיים את תפקידו כנשיא מועצת הרבנות הראשית, בו שימש הרב הראשי במשך חמש שנים מאז בחירתו ועד היום.

בתפקיד נשיא מועצת הרבנות ישמש החל מהבוקר, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. הרבנים ישמשו בתפקידם החדש עד לסיום כהונתם בעוד חמש שנים.

לרגל כניסתו לתפקיד הבכיר, התקיים מעמד 'לחיים' בלשכתו של הרב הראשי בהשתתפות רבה של ירושלים הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר, דיינים בעבר ובהווה בהם מנהלי בתי הדין הרב שלמה דיכובסקי, עו"ד שמעון יעקובי ומנכ"ל בתי הדין החדש הרב דוד מלכה.

הראשל"צ הגר"ש עמאר אמר במעמד: "ברצוני לאחל לרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הצלחה. עולם התורה משגשג היום והולך וגדל למרות כל ההשקעה נגד התורה. ענייני היהדות מתחזקים גם במקומות הכי רחוקים.

"אין קיבוץ שאין בו בית כנסת וכשרות . בתי הדין הם הפנינה היקרה שיש לנו במדינת ישראל, בכל העולם מכוונים לפי הנהגות בית הדין שלנו".

הראשל"צ הגר"ש עמאר במעמד ה'לחיים'

נשיא בית הדין הנכנס הגר"ד לאו אמר התייחס למצוקת כוח האדם בבתי הדין ואמר: "אפעל בכל דרך להגדלת מספר הדיינים בבתי הדין. העומס המוטל על כתפי הדיינים הינו בלתי אפשרי ויש לעשות הכל בכדי לאפשר לכל בעל דין לקבל את יומו בבית הדין במהירות הגדולה ביותר".

בלשכת הגר"ד לאו מסכמים את התקופה במועצת הרבנות ואומרים: "הרב הוביל בשנותיו כנשיא מועצת הרבנות הראשית את המאבק נגד מתווה הכותל אשר יישומו התבטל בעקבות כך. כמו כן מינה הרב לאו את ועדת ההיגוי ליישום מתווה הכשרות החדש אשר סעיף ניתוק משגיח מושגח מתוכו אושר בישיבת מועצת הרבנות האחרונה.

"בנוסף קידם הרב הראשי קריטריונים שקופים וברורים לשחיטת חו״ל, תוך העלאת הרמה הכשרותית לדרגות חדשות. כמו כן הוחלו תבחינים שקופים להכרה בגופי כשרות מחו״ל. בנוסף שודרג מערך הבחינות של הרבנות הן בתוכן הבחינות והן בשירות הניתן לבוחנים על ידי רישום אינטרנטי ומתן ציונים בזמן קצר יותר מהמתחייב,

"דבר נוסף עליו עמד הרב הראשי לאורך השנים הוא קירוב והפצת תורה ויהדות בכל חלקי הארץ על ידי שיעורים ושיחות שמסר הרב הראשי גם במקומות שכף רגלו של רב לא דרכה בהם מעולם. הרב הראשי הגר"ד לאו מבקש לברך את עמיתו הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף ומאחל לו הצלחה מרובה עם כניסתו לתפקיד נשיא מועצת הרבנות הראשית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר