הנכבדים אצל הנשיא

מחאת העדה: "מה שכואב לדרוזים כואב ליהודים"

"אנחנו באים אליך לבטא את הכאב והמצוקה שלנו", אמרו נכבדי העדה הדרוזית לנשיא המדינה, בעקבות כעסם על חוק הלאום שלטענתם 'שנמך' את מעמדם ההיסטורי בישראל (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

נשיא המדינה נפגש היום (ראשון) עם ראשי הרשויות הדרוזיות אשר ביקשו להגיע אליו לאחר פגישתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהביע את דאגתם לנוכח חוק הלאום.

בפתח הפגישה אמר ריבלין: "השותפות שלנו מתקיימת ביסוד ובבסיס של המדינה הזאת. זהו הבסיס, לחיות בשותפות במדינה שהקמנו, התנועה הציונית, בשותפות מלאה עם כולם אשר חיים וגרים בארץ הטובה הזאת, הטובה לכולנו, ואנחנו יכולים לקיים את המשוואה הזאת בלי שום בעיה".

לדבריו: "אמרתי את עמדתי כשהכנסת דנה בנושא בדיונים האחרונים, שלחתי מכתב והבעתי את דעתי על הנושא שהיה על סדר היום לגביכם. אין לי ספק שאתם שווים חוקית, ועלינו לוודא שגם תרגישו שווים".

יו"ר פורום הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ראש מועצת חורפיש, מופיד מרעי אמר לנשיא: "מה שכואב ליהודים כואב לדרוזים ומה שכואב לדרוזים כואב ליהודים. אנחנו מחובקים ומחוברים".

ראש מועצת דלית אל כרמל, רפיק חלבי הוסיף ואמר: "נפגשנו עם ראש הממשלה עכשיו והבענו את דאגתנו על החוק. אנחנו רואים בו חוק מפלה, שלא נותן ביטוי לאזרחות שלנו, לא נותן ביטוי לשייכות שלנו ואמרנו לו בצורה חדה וחלקה רוצים שוויון אזרחי לכל התושבים. לא נוכל לחיות במדינה כשיש תחושות של הדרה בקרב חלק מהאוכלוסיה, שהיא כל כך נאמנה וטובה".

"אנחנו באים אלייך לבטא את הכאב והמצוקה שלנו וזאת לא מצוקה של ראשי רשויות. לא רק של הקצינים והדתיים, של כל האוכלוסייה הערבית והצ'רקסית בישראל. יש פרופסורים מנהלי מחלקות בבתי חולים שהם ערבים, פרופ' עיד הדליק משואה ביום העצמאות. מה תגיד להם? שהם לא אזרחים? לא שווים? חקיקת יסוד צריכה להתייחס לכולם. לא רק לחלק הדומיננטי".

ריבלין הקשיב לטענות והבטיח |לפעול ככל שיוכל על מנת לתת ביטוי לתחושות בפני הגורמים הרלוונטיים לטיפול בנושא. השותפות והרגשת השותפות הן בנפשנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר