זוועה ברוסיה

התיעודים חושפים: אלימות קשה כלפי האסירים

עיתון רוסי פרסם תיעוד נדיר מתוך מסדרונות הכלא, בו נראים סוהרים מכים בזה אחר זה את רגלו של אחד האסירים המוטל על שולחן • סוהרים נעצרו ונפתחה חקירה (חדשות, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אסירים בכלא רוסי (צילום: shutterstock)

סרטון קשה מזעזע את רוסיה: תיעוד שהתפרסם מתוך מסדרונות בית כלא רוסי, חושף אלימות קשה מצד סוהרים. נפתחה חקירה, במסגרתה נעצרו סוהרים, כך דווח ב-BBC.

לפי הדיווח, התקיפה עצמה אירעה לפני למעלה משנה בכלא מספר 1 בעיר ירובלסבי, במרחק של 272 ק"מ מצפון למוסקבה, אך התיעוד המטריד פורסם רק בשבוע שעבר, בעיתון דיגיטלי בשם 'נוביה גזטה'.

בסרטון נראו יותר מעשרה סוהרים שמכים בזה אחר זה אסיר בשם יבגני מקרוב, שראשו מוצמד לשולחן. הם מכים באגרופים את סוליות כף הרגל ואז חובטים בהן עם אלות. האסיר אמנם התלונן בזמנו על האלימות שהועפלה נגדו, אך תלונותיו נדחו באותה תקופה, וחוקר קבע כי צוות המתקן השתמש בכוח "פרופורציונלי" נגדו.

סוהר בכלא רוסי (צילום: שאטרסטוק)

זמן קצר לאחר שהתיעוד התפרסם, שישה מהסוהרים שזוהו בסרטון נעצרו על ידי משטרת רוסיה. סוהרים אחרים הושעו מתפקידם, והחקירה, שנסגרה בשנה שעברה, נפתחה מחדש.

ביום חמישי הבטיח סגן שר המשפטים של רוסיה, מיכאיל גלפרין, בכינוס מועצת האו"ם לזכויות אדם, כי הרשויות בארצו תפעלנה להעמיד לדין את האחראים על התעללויות בבתי הכלא, כולל את הסוהרים שנתפסו בסרטון.

"צפיתי בסרטון בלי קול בהתחלה - ולא עד הסוף", אמרה טטיאנה, אמו של יבגני, לרשת BBC. לדבריה, היא לא ישנה כראוי מאז שידעה על סבלו של בנה. "אני תמיד בוכה, אני נרדמת כשאני רואה את הפנים של השומרים, ושומעת את הצעקות ואת המכות. זה כואב מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר