"מדע שנקרא 'אינני יודע'"

נאום הטָיָארוֹת: הגרב"מ אזרחי על עפיפוני הטרור והקבינט

בנאום אקטואלי במיוחד, במהלך שבע ברכות, התייחס חבר 'המועצת', הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, לטרור העפיפונים (טָיָארוֹת) וישיבות הקבינט • "לא צריכים קצת לחשוב, מה רוצים מאתנו?" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: אריאל אוחנה)

במהלך סעודת שבע ברכות לבנו של העיתונאי יוסי אליטוב, עורך 'משפחה', נשא דברים חבר המועצת של דגל התורה וראש ישיבת "עטרת ישראל" הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, שהתייחס בדבריו לטרור העפיפונים והקושי של הקבינט המדיני-ביטחוני למצוא לכך פתרון.

"לחברים שלי היו יותר טיארות, לי היה פחות", סיפר הגרב"מ בנאומו, "אבל גם אז, רצינו, אבל נתנו לזה בתור ילדים איזו חשיבות ערכית מסוימת, אפילו של ילד..".

חבר המועצת המשיך ואמר כי "אני בטוח שבעזרת השם נמצא פתרון לבעיה הזו, בלי ספק אצלי. אבל העובדה היא שעדיין לא מצאנו. לא צריכים קצת לחשוב, מה רוצים מאתנו?".

"אנחנו, שבידינו פטריוטים, 'קלע דוד' - מצליח או לא מצליח זה עוד פרשה - 'חץ'. אבל יש בעיה, שדות נשרפים לעינינו, ויושב 'קבינט', ובצדק, לדעת מה לעשות", המשיך ראש הישיבה, "האם זה לא מראה לנו, שדבר שלא נתנו לו משקל, ששואף לאפס... מנת המשכל של אלה שמפעילים את הטיארות - היא גם כן שואפת לאפס.

"ולעומת זה, יושבים קבינט, בכל זאת אנשים עם כישרונות, ומחפשים איך להתגבר על הטיארות. בעברית המודרנית קראו לזה 'עפיפון', אנחנו זוכרים את זה בתור טיארה".

הגרב"מ המשיך ואמר כי "את זה אפשר לקפל, את זה אפשר לעגל, לא חייבים להקפיד על דבר פלוני, בפרט אם אנחנו קצת למדנים, אנחנו יודעים שזה דאורייתא וזה דרבנן, באמת יש הבדל ביניהם, אבל אתה לא יודע מה זה אומר לך. וזה ניתן כך שלא תדע, לא מפני שמקנאים או חוסכים או לא מעוניינים במדע שלך, אדרבה - מעוניינים במדע נוסף, יש מדע שנקרא 'אינני יודע'. דווקא אדם שמקפיד על הדברים ש'בעקב', קלים ביותר - הוא זוכה לכל הטוב והיפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר