בגלל חוק הלאום

קצין דרוזי: "אפסיק לשרת את המדינה הזאת"

מחאת בני העדה הדרוזית על חוק הלאום שלדבריהם מקבע את מעמדם הנחות בישראל, מתרחבת לתוככי צה"ל: קצין נוסף מודיע כי יפרוש מהצבא, תוך שהוא תוקף את ההתנהלות כלפיהם (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הקצין שאדי זידאן (צילום מסך: מתוךפייסבוק)

מחאת הדרוזים: סגן מפקד פלוגה בגדוד לוחם, שאדי זידאן בן ה-23, הודיע היום (שלישי) בפוסט בפייסבוק כי החליט לפרוש מצה"ל בעקבות אישור חוק הלאום בכנסת לפני כשבועיים.

הקצין, שמשרת בצה"ל כבר כחמש שנים, כתב בין היתר: "החלטתי להפסיק לשרת את המדינה הזאת. עד היום נתתי למדינה את הנשמה שלי, סיכנתי את החיים שלי, לא ראיתי בית ומה לא".

"עד היום עמדתי מול דגל המדינה בגאווה והצדעתי לו. עד היום שרתי את ההמנון של 'התקווה' כי הייתי בטוח שזאת המדינה שלי ואני שווה לכולם. אבל היום, היום סירבתי בפעם הראשונה בשירות שלי להצדיע לדגל, סירבתי בפעם הראשונה לשיר את ההמנון הלאומי.

לדבריו, הוא לא בן אדם של פוליטיקה ולא בן אדם שאכפת לו מזה, "אבל!!! אבל אני אזרח כמו כולם ונותן את כל כולי למדינה וגם מעבר, ובסוף אני אזרח סוג ב'??? אז לא תודה, אני לא מוכן להיות חלק מזה וכן, גם אני מצטרף למאבק הזה, וכן, החלטתי להפסיק לשרת את המדינה הזאת. תודה לך מדינת ישראל!".

ראשי הרשויות הדרוזיות משמיעים את כאבם באוזני הנשיא ריבלין (צילום: לע"מ)

כזכור, שלשום פורסם פוסט מחאה על ידי קצין דרוזי אחר, סרן עמיר ג'מאל, כחלק ממחאת בני העדה, בו אף הוא הכריז "לא אמשיך לשרת את המדינה", אך בהמשך הוא מחק את הפוסט.

מראשי העדה הדרוזית נמסר בעקבות הסערה הציבורית בעניינם: "בני העדה משרתים וימשיכו לשרת בצה"ל בראש מורם, במסירות ומתוך תחושת מחויבות למולדת. אנו נמשיך להיאבק לתיקון החוק כך שיעניק שוויון זכויות ואזרחות שווה, אך יש להשאיר את המחלוקות בנוגע לחוק הלאום במסגרות המקובלות ומחוץ לצבא ולשירות הצבאי, וכן להיזהר מטשטוש של הגבולות בין השניים".

מדובר צה"ל נמסר אתמול בתגובה לפוסט שפרסם ג'מאל כי "חיילים וקצינים, בני המיעוטים, בסדיר, בקבע ובמילואים, היו ויהיו חלק מרכזי מצה"ל, בשדה הקרב ובשגרה. תרומתם לאורך השנים, ראויה לכל שבח ונכרתה בברית דמים. צה"ל הוא צבא עם ממלכתי ואחדות שורות הצבא מודגשת בכל סוגי הפעילויות ללא הבדל דת ומין. הבעת עמדה בעלת אמירה פוליטית אינה מאושרת לפי פקודות הצבא. הקצין זומן לשיחה עם מפקדו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר