נורבגיה: דורשים מישראל הסברים להחרמת סירת הדיג

ספינה שהפליגה לכיוון עזה ועליה פעילי זכויות אדם, בניסיון להבריח ציוד לרצועה, נעצרה בידי חיל הים בגין הפרת הסגר הימי, אך נורבגיה דורשת הסבר חוקי למעשה (פוליטי מדיני)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

משרד החוץ הנורבגי דרש היום (שלישי) מישראל הסבר חוקי, לתפיסת הסירה שניסתה להפר את הסגר הימי על עזה ביום ראשון.

על פי הדיווח בחדשות ערוץ 10, במסגרת המשט שהו על הסירה עשרות אנשים, ביניהם חמישה נורבגים ושני ישראלים. הסירה הפליגה מחופי נורבגיה כשעליה דגל נורבגי, במטרה להעביר ציוד לעזה דרך הגבול העזתי, ולא דרך נמל אשדוד כמקובל.

חיל הים, שעצר את המשט והחרים את הסירה כשהוא מוביל אותה לנמל אשדוד, מסר כי "הכוחות הבהירו לספינה כי היא מפרה את הסגר, וכי ניתן להעביר כל ציוד הומניטרי לעזה דרך נמל אשדוד". יצויין כי שני הישראלים ששהו על הסיפון שוחררו במהירות, אך האזרחים הנורבגיים נזקקו לסיוע דיפלומטי.

נמל אשדוד (צילום: שאטרסטוק)

כאמור, היום (שלישי) מפרסמת שגרירות נורבגיה כי היא דורשת מהרשויות לתת הסבר חוקי לצעד.

"זה משט של שלום, לא ייתכן שהוא איים על ביטחון ישראל", טען טורסטיין דלה, ראש הקבוצה שארגנה את המשט, כשהוא מוסיף כי מדובר בכלי השיט הנורבגי הראשון שניסה לפרוץ את הסגר על הרצועה. לטענתו של דלה, קפטן הספינה הוכה בראשו על ידי חייל בחיל הים שהורה לו להפליג לשטח ישראל, אך איש לא נפגע באופן שהצריך טיפול רפואי.

יוזכר, כי משט דומה שהפליג מטורקיה לרצועת עזה - המרמרה, גרר ירי לעבר משתתפיו והיווה אתגר דיפלומטי מן הסבוכים שידעה ישראל מול ממשלת טורקיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר