אסונות בין הזמנים

נער בן 14 קפץ מגשר ונפצע; מצבו אנוש

נער כבן 14 נחבל בראשו במהלך קפיצה מגשר לנהר הירדן ואיבד את הכרתו. הוא פונה במסוק ותוך כדי החייאה לבית החולים כשמצבו אנוש. התפללו לרפואת אחיה בן גיתית (בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' באב תשע"ח | 01.08.18
ההחייאה על הבחור, בזירה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

כוחות החירום וההצלה ביצעו בצהריים (רביעי) החייאה על נער כבן 14 לאחר שנחבל בראשו בקפיצה מגשר לנהר הירדן ואיבד את הכרתו, בסיומה הוא פונה במסוק ובמצב אנוש לבית החולים זיו.

מפרטים ראשונים עולה כי במהלך טיול עם משפחתו, הנער קפץ מגשר אל תוך המים בנהר הירדן (סמוך לקיבוץ דגניה א'), נחבל בראשו, טבע ואיבד את ההכרה.

אזרחים שהיו במקום משו את הנער מהמים לחוף וחובשי איחוד הצלה ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה העניקו לו במקום טיפול רפואי שכלל פעולות החייאה בסיומן, כאמור, פונה במסוק לבית החולים במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה.

יאיר נחום, חובש באיחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי באזרחים שמבצעים פעולות החייאה תוך כדי הדרכה טלפונית ממוקד 1221 של איחוד הצלה. בסיוע פראמדיק וחובשים נוספים של איחוד הצלה המשכנו בביצוע פעולות החייאה ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה. הנער סובל מחבלות ופציעות בראשו ותסמיני טביעה".

משה פטר, חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א סיפר: "כשהגעתי עם האופנוע לגדת הנחל ראיתי נער כבן 14 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשאזרחים מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א.

"התחלתי מיד להעניק לו טיפול רפואי מתקדם כשמקביל סיפרו לי שהוא קפץ למים ואיבד את ההכרה לאחר שנחבל בראשו. יחד עם צוותים נוספים שהגיעו למקום ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וכאשר חזר הדופק העברנו אותו לשטח פתוח סמוך במרחק של מספר מאות מטרים שם נחת מסוק מד"א שפינה את הנער במצב קשה מאוד ולא יציב לבי"ח תוך כדי המשך טיפול רפואי".

מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר נער בן 15 שהיה בטיול עם משפחתו קפץ לנהר הירדן (סמוך לקיבוץ דגניה א') וטבע. אזרחים שהיו במקום משו את הנער לחוף וצוותים רפואיים שהוזעקו למקום מבצעים כעת פעולות החייאה בנער. שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום מרחיקים את הסקרנים ובודקים את נסיבות הארוע".

מהמרכז הרפואי זיו בצפת נמסר כי הובא ע"י אמבולנס מוסק של מד"א, בן 14 , מונשם ומורדם, הסובל מחבלה קשה בראשו ולאחר טביעה בירדנית. הצוות הרפואי בחדר הטראומה ממשיך את פעולות ההחייאה, שהתבצעו גם בשטח וגם במסוק, בניסיונות להציל את חיי הנער אשר מצבו מוגדר-אנוש.

סמוך לשעה 18:15 נמסר מבית החולים כי צלחו מאמצי הצוות הרפואי להחזיר את הדופק, לנער שהגיע במצב אנוש לחדר הטראומה. הנער מטופל, עדיין במצב קשה מאוד, מונשם ומורדם במחלקת טיפול נמרץ ילדים, כאשר צוות רופאים ואחיות מורחב מטפל בו.

הציבור נקרא להרבות בתפילה ובתחנון לרפואתו השלימה של הבחור אחיה בן גיתית בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר