סקר דרמטי בחיפה: יהב מתרסק עם 19%

על פי הסקר של קמיל פוקס לבקשת מפלגת העבודה, ראש העיר המכהן יונה יהב מתרסק עם 19% בלבד מול 23% שזוכה יריבתו, עינת קליש שתזכה אולי גם לתמיכת החרדים (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סקר בחירות מקיף של פרופסור קמיל פוקס, לקראת הבחירות בחיפה, קובע חד משמעית, כי ראש העיר המכהן יונה יהב הולך ומתרחק מכיסא ראש העיר, על רקע אחוזי שביעות רצון נמוכים וביקורת רחבה על תפקודו לאורך 3 הקדנציות האחרונות. לעומת זאת, המועמדת עינת קליש רותם שככל הנראה תקבל את תמיכת חלק מהחרדים, מתחזקת.

פרופסור קמיל פוקס, ביצע לבקשת מפלגת העבודה סקר בחירות יקר ומעמיק מאד אשר ע"פ כלי התקשורת המקומיים בעיר, הינו המעמיק ביותר שנעשה במערכת בחירות זו. הסקר נערך ב-12 ביולי 2018. הסקר חוקר את עמדות המצביעים בקרב 580 נשאלים ומצליב אותן עם נתוני ההצבעה בבחירות הקודמות. כך מתאפשר להבין את שיעור הנדידה בין המועמדים מהבחירות הקודמות לאלה שמועמדים כעת. עוד מציג הסקר את עמדות הציבור בנוגע לכל מועמד.

על פי נתוני הסקר, למרות ריבוי המועמדים, לו ייערכו הבחירות היום, מקבל יהב 19% בלבד, לעומת קליש-רותם המקבלת 23%. מדובר בתוצאה דרמטית מעבר למגמת ההובלה של קליש שסוקרה ב'כיכר השבת' בעבר ומסתמנת פעם נוספת כדומיננטית במרוץ, אלא גם בשל העובדה כי יונה יהב לראשונה פוגש מלמטה את 20 אחוזי התמיכה שמעליהם ריחף איכשהו בחודשים האחרונים.

במקרה של התמודדות ראש בראש קליש מול יהב - תרחיש הנראה הגיוני עקב העובדה שנדרשים 40% כדי לנצח – נתנו הנסקרים 46% לקליש המקבלת במקרה זה את רוב קולות שאר מועמדי הסיבוב הראשון, ומשאירה מאחור את יהב עם 26% בלבד. התוצאות נתמכות גם על רקע שיעורים גבוהים של אי שביעות הרצון מתפקודו של יהב לצד ממצאים על רצון נרחב במגוון קהלים הקוראים להחלפתו.

הסקר ותוצאותיו כאמור נחשפו רק השבוע, אולם מפלגת העבודה אשר הזמינה אותו הכריזה בעקבותיו לפני כשבועיים על תמיכה בעינת קליש רותם. מדובר באמירה משמעותית של כוח פוליטי לא מבוטל בעיר, כאשר בבחירות 2015 היה המחנה הציוני המפלגה הגדולה בעיר עם 37,805 קולות. שמחתה של קליש רותם על החיזוק אותו קיבלה איננה שלמה: המפלגה החליטה אף להביע תמיכה במועמד ישראל סביון, מזכיר הסניף הוותיק, אשר הודיע על התמודדות. על אף שטרם הוברר אם ירוץ עד הסוף, כרגע הוחלט במפלגת עבודה על מעין "חופש הצבעה" בין קליש לסביון, כאמור על בסיס היתרון המשתקף בסקרים לעינת קליש לצד המחויבות לאיש העבודה סביון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר