מתקשים לעכל

חברותיה של יעל בסיס: "שבר גדול, זו גזירה על עם ישראל"

יממה לאחר הטרגדיה שהתרחשה בהרי האלפים שבצרפת, חברותיה של יעל בסיס ע"ה שנהרגה בתאונה חזיתית מתקשות לעכל ומספרות: "שבר גדול. היא נלחמה כמו לביאה בשביל ילדיה" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
זירת התאונה בצרפת (צילום: זק"א)

מותה הפתאומי של הגברת יעל בסיס ע"ה, תושבת אלעד שנהרגה בשעה שהייתה בדרכה למלון הנופש בו עבדה בעיירה וואל טורנס בהרי האלפים הצרפתיים, גרם לתחושות קשות של הלם ואובדן בעיר החרדית במרכז הארץ.

שכנותיה הקרובות מספרות על אשה מיוחדת, עם לב שכולו זהב שחיפשה תמיד רק לסייע ולעזור.

חברותיה מספרות הבוקר (חמישי) כי "מדובר בשבר גדול, אם לארבעה ילדים שעשתה הכל בעשר אצבעותיה לבד. חינכה את ילדיה לחיים של תורה וביקשה שיצמחו ברוחניות. פשוט לא יאמן איך ברגע אחד הכל קרה".

הרבנית אסתר טולדנו מספרת ל"כיכר השבת": "אני עליתי לארץ מצרפת בלי משפחה ויעל היתה השכנה שלנו באלעד. הכנסת האורחים שלה והמאור פנים היו מושלמים. היא לא נתנה לנו שנייה אחת להרגיש שאנחנו לבד בארץ, הדבר הכי חשוב בשבילה היו הילדים.

"היא עבדה והעניקה להם הכל. היא נלחמה בשבילם כמו לביאה כדי שלא יחסר להם כלום בגשמיות וברוחניות.
נלחמה שיהיו במוסדות החינוך הכי טובים ובישיבות מהשורה הראשונה. זו טרגדיה קשה ביותר. אני מרגישה כאילו אחותי נפטרה".

"זו גזירה, זו גזירה על עם ישראל, כשיש אבידה כל כך גדולה של אמונה, טוב עין, ותחשבו על הילדים.. שיהיו בשורות טובות" מסיימת הרבנית טולדנו.

ל"כיכר השבת" נודע כי הבן הגדול לומד בישיבת 'תורת זאב' של הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, ואמש במהלך הקעמפ המתקיים בקמפוס של ישיבת שעלבים הורו הרבנים להפסיק את התוכניות ולומר פרקי תהילים לרפואת הילדים.

בשעה זו נעשים מאמצים להסדיר את כל העניינים הטכניים והבירוקרטיים על מנת שניתן יהיה להטיס כבר היום את גופתה בדרך לקבורה בישראל.

ילדיה שנפצעו כבר עושים את דרכם בטיסה לארץ להמשך קבלת טיפול רפואי.

כזכור, במהלך תאונה חזיתית בהרי האלפים שהתרחשה בשל החלקה בכביש נהרגה האישה החרדית יעל בסיס ע"ה, תושבת העיר אלעד ואם חד הורית ל-4 ילדים.

שניים מילדיה היו עימה ברכב ונפצעו בדרגות פציעה שונות. כוחות הצלה שהגיעו לזירה החלו במאמצי החייאה אולם נאלצו לקבוע את מותה.

יהודה שפירא מתנדב זק"א שהיה בזירת התאונה סיפר: "מדובר בכביש מפותל ומסוכן מאוד. הייתי בנסיעה וראיתי את התאונה תוך כדי נסיעה, עצרתי מיד להגיש עזרה ראשונה. נוסעת אחת הייתה מחוסרת הכרה הנוסעים נוספים שהיו ברכב פונו לבית החולים במצבים שונים. הרכב התרסק לגמרי.

"כוחות הרפואה שהגיעו במהירות למקום החלו בפעולות החייאה על אישה שסבלה מפגיעה רב מערכתית ונפטרה במקום. טיפלתי בגופה בשטח ומקביל יצרתי קשר עם מפקד יחידה הבינלאומי של זק"א מתי גולדשטיין שפעל בשיתוף צוות זק"א צרפת מול הרשות המקומית כדי שנוכל לטפל על פי ההלכה היהודית ואכן אספנו את הממצאים הרבים בזירת התאונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר