נס בין הזמנים

המתיחות בצפון: צה"ל חיסל 7 מחבלי דאעש שתכננו פיגוע

שבעה מחבלים של דאעש תכננו פיגוע והתקרבו למרחק כ-200 מטר מהגבול בגולן הסורי • כלי טיס של חיל האוויר ביצע ירי וחיסל את המחבלים • הבוקר אותרו רובים, רימונים וחגורות נפץ (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

נס בין הזמנים: צה"ל חיסל אמש (רביעי) שבעה מחבלים של ארגון דאעש - במרחק של כ-200 מטר מהגדר עם סוריה. הבוקר, אותרו במקום רובים, רימונים וחגורות נפץ.

מפרטים ראשונים עולה כי התקיפה בוצעה בסביבות השעה 22:30 כאשר המחבלים משלוחת דאעש בדרום רמת הגולן הסורית, המכונה "שוהדא אל ירמוכ", התקרבו לגדר כשהם חמושים. כאשר המחבלים היו במרחק של כ-200 מטרים מהגדר - צפונית למשולש הגבולות עם ירדן, בוצעה התקיפה.

בתקיפה הצה"לית חוסלו שבעה מחבלים והבוקר, כאמור, במהלך סריקות של כוחות גדס"ר נח"ל, אותרו על גופות המחבלים חמישה רובים מסוג קלצ'ניקוב, אפודים, רימונים ואמצעי לחימה וכנראה גם חגורות נפץ.

חלק מהנשק שנמצא הבוקר (צילום: דובר צה"ל)

האירוע אירע בסביבות 22:30 כשהמחבלים היו במרחק של כ-200 מטר מהגדר, מעט צפונית למשולש הגבולות עם ירדן. בשעות הבוקר סרקו כוחות גדס"ר נח"ל סרקו באיזור ומצאו על גופות המחבלים המשתייכים לשלוחת דאעש המכונה שוהדא אל ירמוכ, חמישה רובים מסוג קלצ'ניקוב, אפודים, רימונים ואמצעי לחימה וכנראה גם חגורות נפץ.

דובר צה"ל רונן מנליס אמר כי "צבא אסד משלים בימים אלה את כיבוש הגולן הסורי ופועל בדרום הרמה נגד כוחות דאעש וכתוצאה אנו רואים התפזרות לוחמים של דאעש במרחב נחל הסמוך לגבול ולכן זיהינו תנועה של פעילי הטרור. אנו מעריכים שהם שייכים לדאעש וכנראה ברחו מהאזורים שאסד כובש. האירוע לא הפתיע אותנו. אנו עוקבים מודיעיני אחרי המרחב הזה וערוכים. אנו לא יודעים להגיד באופן חד משמעי מה הייתה כוונתם, אבל ציר הליכתם היה לגדר. לא היה איום בשום שלב על יישובים או על כוחות שלנו".

בצה"ל בודקים כעת האם הארגון הוא זה שביצע את ירי הרקטות בשבוע שעבר לעבר הכנרת וכן האם המחבלים שחוסלו תכננו פיגוע קרקעי רצחני בשטח ישראל.

המתיחות בצפון נמשכת כבר תקופה לאור חזרתו של צבא סוריה לאזור הגבול עם ישראל לאחר שנים ארוכות שהמורדים היו באזור והקרבות העזים שמתחוללים סמוך לגבול עם ישראל.

הבוקר, ערך שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקור במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר בצפון הארץ. "מבחינתנו המצב חוזר למצב הקודם לפני מלחמת האזרחים, קרי יש כתובת ברורה, יש אחריות ויש שלטון מרכזי", אמר ליברמן כשהוא מתייחס למצב בדרום סוריה.

"אנחנו לא התערבנו ולא מתערבים בעניינים הפנימיים של סוריה. אבל זה בתנאי שמתקיימות כל אותן שלוש נקודות שהן חשובות עבורנו: שמירה קפדנית על קוצו של יוד של הסכם ההפרדה מ-74'", הסביר השר.

עוד אמר ליברמן: "אדמת סוריה לא יכולה לשמש בסיס קדמי איראני כנגד מדינת ישראל. סוריה לא יכולה להיות תחנת מעבר ראשית להברחת נשק לחיזבאללה בלבנון".

שר הביטחון הדגיש: "ברגע שכל שלושת התנאים מתקיימים, אין לנו שום עניין להתערב או לפעול בתוך שטח סוריה. ברגע שזה לא מתקיים, אנחנו נפעל בהתאם לאינטרס הביטחוני של מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר