על מעצר עריק

הסתיימה הפגנת 'הפלג' בירושלים; 46 מפגינים - נעצרו

עשרות מפגיני 'הפלג הירושלמי' חסמו את צומת הרחובות שרי ישראל - יפו בירושלים, במחאה על מעצר בחור הישיבה ניסן ראדה. 46 מפגינים נעצרו, שוטרת נפצעה קל • צפו (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א באב תשע"ח | 02.08.18
(צילומים: דוד פרלמוטר, מחאות החרדים הקיצוניים)

עשרות מפגיני 'הפלג הירושלמי' חסמו בצהריים (חמישי) את צומת הרחובות שרי ישראל - יפו בירושלים, במחאה על מעצר בחור הישיבה ניסן ראדה בשל עריקותו מהצבא. בשעה 15:30 - כלל הצירים נפתחו לתנועה.

המשטרה שנערכה מבעוד מועד בכוחות גדולים החלה מיד בגל מעצרים, ועצרה 46 מפגינים. סמוך לשעה 15:00 נשמעה הקריאה "ויחזור לתלמודו" שנועדה להביא לפיזור ההפגנה.

פינוי מפגינים (צילום: דוד פרלמוטר, מחאות החרדים הקיצוניים)

בשעה 15:30 עדכנה המשטרה כי "כלל הצירים באזור המחאה יפו /שרי ישראל נפתחו לתנועה. במהלך הפרת הסדר משטרת ישראל פעלה בנחישות וביד קשה כנגד החרדים הקיצוניים שהפרו את הסדר בצומת הרחובות יפו - שרי ישראל ושבשו את התנועה במקום".

עוד נמסר כי "במהלך הפרת הסדר עצרה המשטרה 46 מפרי סדר שנעצרו והועברו לחקירה. במהלך הפרת הסדר נפצע שוטרת שפונתה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי".

במקביל, כמה מפגינים בודדים יצאו להפגין בכניסה לצפת. מהמשטרה נמסר על "שיבושי תנועה בכביש 89 ממחלף אליפלט לעין עוזים בעקבות מחאת החרדים הקיצוניים. שוטרי משטרת ישראל פעלו במקום והכווינו את ציבור הנהגים".

עוד נמסר כי "בהמשך קבוצת חרדים קיצוניים חסמו את ציר הגישה היחיד לבי"ח זיו בצפת. שוטרי משטרת ישראל פיזרו את המפגינים בכח ונעצרו 3 חשודים. קטין אשר בחיפוש על גופו נתפסה סכין, חשוד בגין הפרת הסדר וחשוד נוסף בגין תקיפת שוטר. בשעה זו כלל המפגינים פוזרו וכל צירי התנועה בעיר צפת פתוחים".

מהומה בהפגנה (צילום: דוד פרלמוטר, מחאות החרדים הקיצוניים)

כזכור, אמש הודיעה "הוועדה להצלת עולם התורה" של 'הפלג' כי "בשל מעצרו הנפשע של תלמיד הישיבה 'איתן ראדה', שנכלא בשל סירובו להתייצב בלשכות הגיוס כחלק מהמאבק נגד גזירת הגיוס. הורו גדולי התורה לצאת ולהכריז על מחאה אדירה ברחובה של עיר".

בוועדה הודיעו כי בשעה 12:30 ייערכו "מחאות סוערות והמוניות" בשני מוקדים: בירושלים - בפינת הרחובות שרי ישראל - יפו ובצפת - בצומת צפת.

צפו בגלריה של דוד פרלמוטר, מחאות החרדים הקיצוניים:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר